دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری منابع انسانی

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری منابع انسانی

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری منابع انسانی

 

تعداد اسلاید ۴۸+۲۹
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

مقدمه پاورپوینت حسابداری منابع انسانی

در سالهای اخیر تحولا‌ت بسیاری در فنون مدیریت رخ داده و رویکردهایی نوین در مدیریت سازمانها مطرح شده و نقش مدیر از نقشهای فرماندهی و کنترل به نقش مربیگری تغییر یافته و دو تاثیر این تحولا‌ت در سازمانها به صورت انهدام سازمانهای سنتی و تشکیلا‌ت استخدامی مشاهده می‌شود روند کلی حرکت از سازمانهای کارمندی و مبتنی بر استخدام انبوه، به سمت سازمانهای شبکه‌ای، نیاز به بازنگری در شیوه‌های مدیریتی را دیکته می‌کند.مقوله کارایی و اثربخشی محور توجه مدیران قرار گرفته است.

 

چالشهای ارزشگذاری منابع انسانی

طرفداران مدیریت مدرن ، ثروت ملت را در چهارمقوله انسان ،مواد،  ماشین آلات ،وپول طبقه بندی کرده اند و اصطلاحات کارگر وانسان را منابع انسانی نامگذاری نموده اند. منابع انسانی به  مجموعه دانش، مهارتها، تواناییهای خلاقانه، استعدادها و نگرشهای نیروی کار یک سازمان اطلاق می شود که در واقع مجموع تواناییهای ذاتی ،دانش کسب شده ومهارتهای کارمندان میباشد. هزینه منابع انسانی به راحتی در صورت سود وزیان انعکاس می یابد .  اما ارزش منابع انسانی هیچ جایگاهی در ترازنامه نداشته ومشکل اصلی دقیقا نداشتن یک فرمول ساده برای اجرای ان است. گرد آوری اطلاعات سرمایه انسانی وعدم درک مناسب از این اطلاعات ،گزارشگری سرمایه انسانی و کیفیت اطلاعات آن را به چالش کشانده است.

 

حسابداری منابع انسانی در ایران

درباره اهمیت ونقش منابع انسانی ومدیریت استراتژیک آن  سالهاست در مجامع علمی وبعضا سازمانهامباحث گسترده ای مطرح شده واساتید ومتفکرین توانمندی نیز  تحقیقات،کتب ومقالات متعددی به رشته تحریر در آورده اند .برخی از سازمانها نیز منجمله سازمانهای شرکت کننده در نخستین کنفرانس توانمندی نیز بر ارتقای سطح بهره وری  منابع انسانی تاکید داشتند وعملا گامهایی در راستا ی آن برداشته اند . حسابداری منابع انسانی نیز  به عنوان موضوعی جدید که از عمر  طرح آن بیش از یک دو دهه در ایران نگذشته با ترجمه آثار اندیشمندان خارجی در ایران پا به عرصه وجود نهاده است. نخستین اشارات به حسابداری منابع انسانی طی اولین مقالات مربوط به این موضوع در سال ۱۳۷۲در نشریه شماره ۵  بررسیهای حسابداری با عنوان تئوری حسابداری اجتماعی با ترجمه آقای محمد رضا جعفری مطرح گردید.در سال ۱۳۷۳ عنوان حسابداری منابع انسانی در مرکز آموزش مدیریت دولتی وبا ترجمه استاد گرانقدر میرسپاسی بیان شد .

 

نتیجه گیری پاورپوینت حسابداری منابع انسانی

ارتقای سرمایه انسانی وتاثیر آن بر جنبه های مختلف عملکرد سازمان ودر سطحی گسترده تر بر توسعه اقتصادی واجتماعی جامعه بر کسی پوشیده نیست.ارتقای این سرمایه شامل مجموعه ای از شایستگیها برای استفاده دانش ومهارت به منظور رسیدن به نتایج برنامه هاست.شایستگیهادربرگیرنده ویژگیهایی همچون خلاقیت،انعطاف پذیری،توانایی رهبری ،توانایی حل مساله ،برقراری ارتباط سازنده با دیگران ،کار آفرینی ومهارت پیچیده ای همچون دانش چگونه آموختن است.تلاش برای اندازه گیری فعالیتهای مرتبط با تشکیل سرمایه انسانی نیازمند استفاده از ابزار ولوازم مربوط و قابل اتکا خواهد بود…

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۳.۳۲ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا