دانلود پاورپوینت حسابرسی وجوه نقد و اوراق قابل داد و ستد

دانلود پاورپوینت حسابرسی وجوه نقد و اوراق -فصل 7 پیشرفته

دانلود پاورپوینت حسابرسی وجوه نقد و اوراق قابل داد و ستد

تعداد اسلاید ها ۲۷ صفحه
فرمت ppt
دسته بندی فایل های پاورپوینت

وجوه نقد می‌تواند شامل: وجوه نقد نزد بانک‌ها، وجوه موجود در صندوق(حساب جاری)، تنخواه گردان وبه ندرت شامل موجودی حساب های پس انداز باشد. گاه براساس مفاد قراردادهای دریافت وام بانکی ،موجودی حساب بانکی نباید از مبلغ معینی کمتر شود که به آن « مانده جبرانی » گویند.  در این پست از سایت دانشجویان حسابداری ایران در بخش فایل های پاورپوینت حسابداری برای شما پاورپوینت حسابرسی اوراق قابل داد و ستد -فصل ۷ حسابرسی پیشرفته را آماده کردیم . این فایل به صورت حرفه ای تنظیم شده است و منبع آن کتاب حسابرسی پیشرفته مدرسان شریف می باشد برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود فایل پاورپوینت حسابرسی وجوه نقد و اوراق داد و ستد در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

حسابرسی وجوه نقد

حسابرسان در حسابرسی موجودی نقد وسایر دارایی ها، باید توجه داشته باشند که دارایی ها به بیش از ارزشی که دارند در صورت های مالی منعکس نشده باشند. حسابرس همچنین باید مواظب هرگونه مبلغ دریافتی کمتر از مبلغ واقعی یا مبلغ پرداختی که بیشتر از مبلغ واقعی به حساب منظور شده است باشد. زیرا هریک از این دو عمل نادرست می‌تواند اختلاس وجه نقد را از طریق کاهش مانده حساب صندوق یا بانک به مبلغ بعد از اختلاس مخفی نگه دارد.

 

کنترل های داخلی مناسب برای تنخواه گردان

کنترل های داخلی در مورد پرداخت های از محل تنخواه گردان در زمان ترمیم مخارج انجام شده اعمال می شود نه در زمان هر پرداخت ناچیز. آزمون حسابرسی تنخواه گردان نیز برمعاملات انجام شده تاکید دارد نه بر موجودی پایان سال. در یک حساب جداگانه نگهداری می شود. به بانک دستورداده می شود که هیچ چکی که به نام شرکت است به این حساب منظور نکند. وجوه واریزی به چک های مخارج محدود باشد

 

 اسلاید های دانلود پاورپوینت حسابرسی وجوه نقد و اوراق :

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

 اسلاید های دانلود پاورپوینت حسابرسی وجوه نقد و اوراق

انقطاع زمانی( Cut – off ) در پاورپوینت حسابرسی وجوه نقد و اوراق

هدف از انقطاع زمانی این است که وجه نقد در تاریخ ترازنامه تمام دریافت های آخرین روز سال را منعکس می‌کند و هیچگونه دریافت های بعدی را دربرنگیرد. چنانچه حسابرسان بتوانند ترتیبی بدهند که در پایان روز آخر سال مالی در محل صاحبکار حضور پیدا کنند، آنان می‌توانند انقطاع عملیات نقدی را با شمارش وجوه نقد ثابت کنند. همچنین حصول اطمینان از این که وجوه در راه مندرج در صورت مغایرت پایان سال ، در اولین روز سال بعد در ستون بستانکار صورتحساب بانک ثبت شده است، انقطاع وجوه نقد را به جای شمارش وجوه در تاریخ ترازنامه اثبات کنند. از طریق دکمه آبی زیر میتوانید فایل را تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا