دانلود پاورپوینت حقوق و پاداش مدیران اجرایی

دانلود پاورپوینت حقوق و پاداش مدیران اجرایی

پاورپوینت حقوق و پاداش مدیران اجرایی

فصل ۱۰ کتاب تئوری حسابداری مالی اسکات

منبع: کتاب تئوری حسابداری مالی ویلیام اسکات (فصل دهم) (جلد دوم)

 

تعداد اسلاید ۲۸
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت های حسابداری

برنامه حقوق وپاداش مدیران اجرایی:

یک قرارداد نمایندگی است که بین شرکت و مدیر بسته می شود و مطابق با یک یا چند معیار تعیین کننده میزان کار و تلاش مدیر در اداره شرکت، حقوق و پاداش او تعیین می شود و بدینوسیله بین منافع مالکان و مدیر نوعی هماهنگی و اشتراک منافع بوجود می آید.

 

برنامه حقوق و پاداش مدیر:

فلسفه و هدف از اجرای سیاست های حقوق و پاداش مدیران اجرایی جذب و نگهداری و ایجاد انگیزه در آنها ست تا از دیدگاه عملکرد فرد و گروه به اهداف والا رسیده و موجب ایجاد ارزش برای سهامداران شده و شرکت را به موفقیت برساند.

 

تئوری حقوق و پاداش مدیران اجرایی

با توجه به وجود مسئله خطر اخلاقی تنها راه ایجاد انگیزه در مدیر تعیین حقوق و پاداش آن بر مبنای بازده سود خالص است و چون تلاش مدیریت از روی ویژگی های سود خالص مشخص می شود و در نتیجه هر چه همبستگی بین سود خالص و تلاش مدیریت بیشتر شود قرارداد دارای کارایی بیشتری خواهد شد . سود مبتنی بر هزینه های تاریخی نسبت به ارزش منصفانه (بازار) قابل اتکاتر است یعنی با تلاش مدیریت رابطه محکم تری دارد و کمتر تحت تاثیر نوسانات قیمت سهم قرار می گیرد چون قیمت سهم تحت تاثیر عواملی قرار می گیرد که خارج از کنترل مدیر هستند و نمی توانند در مورد تلاش مدیران اطلاعاتی ارائه نمایند. طبق تحقیق هولمز ترام (۱۹۷۹) اگر حسابداران بتوانند براساس قراردادهای کارآ بر کیفیت سود خالص بیافزاید نوعی مزیت رقابتی بوجود می آید که سبب بهبود عملکرد مدیر مسئول خواهد شد .

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت حقوق و پاداش مدیران اجرایی :

پاورپوینت حقوق و پاداش مدیران اجرایی

 

نقش ریسک در حقوق وپاداش مدیران اجرائی

هولمز ترام (۱۹۸۲) تئوری ارزیابی نسبی را ارائه نمود ، یعنی تعیین پاداش یا انگیزه نسبت به میانگین عملکرد شرکت های فعال در یک صنعت که سبب تعدیل ریسک سیستماتیک صنعت می شود استفاده از تفاوت عملکرد شرکت با متوسط عملکرد صنعت از راه های کاهش ریسک نسبی است، با کاربرد این روش می توان ریسک مدیر را کاهش داد در حالیکه میزان پاداش و انگیزه وی همچنان ثابت می ماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا