دانلود پاورپوینت رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری

دانلود پاورپوینت رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری

دانلود پاورپوینت رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری

پاورپوینت فصل ۷ کتاب تئوری حسابداری بلکوئی

 

تعداد اسلاید ۵۶+۶۸
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

مقدمه پاورپوینت رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری

رعایت انصاف درحسابداری نقش مهمی داردزیرابه استفاده کنندگان وبازاراطمینان می دهد که حسابدار(تهیه کننده صورتهای مالی) و حسابرس (تاییدکننده) نهایت سعی خود را کرده اند که گزارش هابه صورت مطلوب منعکس گردند اصل«رعایت انصاف در افشای اطلاعات» مستلزم گسترش دادن سیستم افشای اطلاعات حسابداری (به روش متعارف) است تا علاوه بر سرمایه گذاران و اعتباردهندگان که در امور سازمان دارای منافع و حقوق اصلی هستند، منافع سایر گروه های ذی نفع نیز تضمین بشود. درامریکاتحت عنوان نظریه انصاف اروپانظریه حقیقی ومنصفانه

 

انصاف بعنوان بی طرفی در گزارشگری

فرض بی‌طرفی موسسه آرتور اندرسن: فرض اساسی(زیربنای اصول) بوده که بیان می‌دارد که گزارشات حسابداری بایستی حقوق اقتصادی و منافع همه بخشهای استفاده‌کننده را به نحو مطلوب تامین نماید.ویژگی کیفی رعایت انصاف Patilo: حسابداری یک نهاد اجتماعی است و در برابر جامعه مسولیت دارد. بنابراین در تعیین قواعد و مقررات حسابداری بایستی ویژگی کیفی رعایت انصاف مدنظر قرار گیرد. رعایت انصاف خود شامل عدالت، حقیقت و مطلوبیت میشود. 

از نظر تاریخی: انصاف ≠ محافظه کاری: یعنی انصاف را از روی واژه رقیب تعریف کرده‌اند. اما مشکل اینجاست که در طول زمان، تئوریسن ها نتوانستند از خود محافظه کاری هم تعریف جامع و روشن ارائه نمایند. چون تعریف محافظه کاری به استفاده کنندگان گزارشات حسابداری برمی‌گردد که بسیار متنوع بوده و نیز هدفها یا خواست‌های متفاوت از شرکت دارند. در تعریف محافضه‌کاری فقط گفته شده است که: حفظ منافع گروهی خاص

 

راهکار عملی تا تعریف شدن دقیق انصاف

در فضای کنونی امریکا، تئوریسین‌ها، بی‌طرفی را رعایت کردن استانداردهای حرفه‌ایی می‌دانند. آنها معتقدند که اگر مدیری منصف باشد و بخواهد گزارشگری منصفانه کند آنگاه برایش فرقی نمی‌کند که رویه‌های تهیه یک گزارش مطلوب را خودش تعیین کند یا که گروه معتبر دیگری آنها را به وی توصیه کند. این یعنی بی‌طرفی در تهیه گزارشات و نتیجه‌ آن نیز رعایت انصاف است. دلیل ادعای فوق، بند اظهارنظر حسابرسان می‌باشد: آنها برای گزارشاتی که مطابق با استانداردها باشند عبارت به نحو مطلوب ارائه می‌کند را بکار می‌برند. یعنی مطلوب بودن که لازمه آن منصفانه بودن و منصفانه بودن که لازمه آن بی طرف بودن است، در رعایت استانداردها دیده میشود.

 

رعایت انصاف در حسابداری از دیدگاه Gerwith

تئوری عدالت گرویت به حق بهره‌مند شدن از آزادی و رفاه تمرکز می‌نماید و آن را حق تمام افراد و گروه‌هایی می‌داند که تحت تأثیر فعالیت‌های واحد اقتصادی قرار می‌گیرند. از دیدگاه وی، گزارشی از ارزش افزوده می‌بایست به اعضای تیم تولید (شامل سهام‌داران، دارندگان اوراق قرضه، عرضه‌کنندگان مواد اولیه، دولت و جامعه) داده شود. اصولاً، اصول ارائه شده به‌وسیله‌ی گرویت که در رابطه با مطلوبیت و رعایت انصاف در حسابداری است، مستلزم شناخت و رعایت حقوق همه‌ی کسانی است که تحت تأثیر فعالیت‌های سازمان قرار می‌گیرند. (یا همان ذی‌نفعان)

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری :

دانلود پاورپوینت رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری

معیار ارزش فعلی جبران خدمات(دستمزدها)

این معیار توسط Lev و Schwartz ارائه شد. آنها مطرح نمودند که: ارزش سرمایه‌ی انسانی عبارت است از: ارزش فعلی منافع آتی‌ایی که از وی به دست می‌آید. ضمنا منافع آتی‌ایی که از یک کارمند بدست می‌آید معادل حقوق یا دستمزدی است که به وی پرداخت میشود. محدودیت الگوی مزبور این است که تعیین میزان حقوق آینده، مدت زمان اشتغال مورد انتظار کارمند در شرکت و نرخ تنزیل بر اساس قضاوتهای ذهنی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا