دانلود پاورپوینت سودمندی اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران

 دانلود پاورپوینت سودمندی اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران

پاورپوینت سودمندی اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتباردهندگان

دانلود پاورپوینت تئوری حسابداری ولک فصل ۸

تعداد اسلاید ۵۹
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری


اطلاعات حسابداری و مدلهای تعیین ارزش شرکت

برای درک بهتر رابطه بین اطلاعات حسابداری و ارزش شرکت ، مدل سود سهام گوردون نقطه شروع خوبی است . طبق مدل گوردون ارزش شرکت برای سهامداران برابر است با ارزش فعلی سود های سهام آتی مورد انتظار که سهامداران دریافت خواهند کرد . بیور از مدل ارزشیابی مبتنی بر سود سهام استفاده می نماید تا نقش عایدات حسابداری در تعیین ارزش شرکت مشخص کند . در ابتدا قیمتهای جاری اوراق بهادار به عنوان نتیجه سود سهام آتی مورد انتظار تعریف می شود است .

 

مدل جریان نقد خالص میلر و مودیلیانی

میلر و مودیلیانی در کاری جدیدتر در زمینه اقتصاد مالی در رابطه با ارزش تئوریک شرکت اینگونه استدلال می کنند که سیاست تقسیم سود سهام تأثیری بر ارزش شرکت ندارد . با نادیده گرفتن اثرات پیچیده مالیاتها ، آنها نشان می دهند که ارزش شرکت می تواند به شکل مستقل از سود های سهام ، در قالب ارزش فعلی جریانهای نقد خالص آتی تعیین شود …

 

ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران

سودمندی اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران به شیوه تجربی از طریق بررسی وجود همبستگی ، یا نبود آن بین اطلاعات حسابداری در اختیار عموم با تغییرات قیمت اوراق بهادار شرکتها مورد تحقیق قرار گرفته است اگر همبستگی معنا داری وجود داشته باشد به معنای اینکه اطلاعات حسابداری در زمینه تعیین ارزش شرکت سودمند هستند . این مطالعات شامل آزمونهای مربوط به فرضیه بازار کارا نیز می شود . فرضیه بازار کارا ( EMH ) به میزان سرعتی که طبق آن اوراق بهادار موجود در بازار سرمایه نسبت به اعلام اطلاعات جدید واکنش نشان می دهند .

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت سودمندی اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتباردهندگان :

اسلاید های پاورپوینت سودمندی اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتباردهندگان


مشکلات موجود در تحقیقات بازار سرمایه

مطالعه حرکت قیمتها و مکانیزم قیمت گذاری درهر بازاری ، عملی مداخله گرانه است . تعیین رابطه علت و معلولی بین اطلاعات و قیمت اوراق بهادار هم به این دلیل دشوار است که اطلاعات جدید به طور مداوم و بدون وقفه وار بازار شده و موجب حرکت قیمت ها می شود . از آنجا که مجموعه اطلاعات اثر گذار بر قیمت اوراق بهادار گسترده هستند جدا کردن آثار یک قلم مشخص اطلاعات بی نهایت دشوار است و ضمناً ما گروه کوچکی از سرمایه گذاران را مورد مطالعه قرار می دهیم ( افرادی که اثر نهایی را بر قیمت سهام می گذارند )

 

اطلاعات حسابداری و ارزیابی ریسک

تحقیقات بازار سرمایه به تحقیق پیرامون سودمندی اعداد حسابداری برای ارزیابی ریسک اوراق بهادار و ریسک پرتفوی نیز پرداخته اند . این مطالعات همبستگی بالایی میان پراکندگی سودهای حسابداری و بتا ( معیار ریسک بازار ) یافته اند . برخی مطالعات دیگر کوشیده اند تعیین کنند آیا سیاست های متفاوت حسابداری اثری بر ریسک دارد یا خیر . هدف این نوع تحقیقات ، شناسایی چگونگی اثرگذاری سیاست های مختلف حسابداری یا افشا بر سودمندی اعداد حسابداری در ارزیابی ریسک است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا