دانلود رایگان پاورپوینت سیستم‌های خرید و انبارداری

پاورپوینت سیستم‌های خرید و انبارداری

دانلود رایگان پاورپوینت سیستم‌های خرید و انبارداری

مدرس: دکتر اسفیدانی

 

فهرست مطالب پاورپوینت سیستم‌های خرید و انبارداری

  • —کلیات خرید و مفاهیم آن
  • —مذاکرات خرید
  • —قراردادهای خرید
  • —ارز و روش‌های تامین مالی
  • —روش‌های پرداخت در تجارت بین‌الملل
  • —اینکوترمز
  • —بیمه
  • —حمل و نقل
  • —گمرک
  • —سایر مباحث

 

خرید متقابل در سیستم‌های خرید و انبارداری

موافقت‌نامه‌ای است که بر اساس آن کالای تکنولوژیکی را به شرکتی در کشور دیگر می‌فروشند و در برابر آن در یک دوره زمانی معین خرید متقابلی را از همان گروه انجام می‌دهند. در این روش دو قرار داد فروش جداگانه تنظیم می‌شود. فروشنده می‌تواند تعهد خرید را به دیگری منتقل کند ولی در تهاتر این امر امکان پذیر نمی‌باشد. نباید اجازه داده که خریدار کالا را در بازار فعال شما به فروش برساند. ممکن است خریدار اولیه کالای شما را پردازش و مجددا به فروش برساند.

 

معاملات بای بک در سیستم‌های خرید و انبارداری

—نوعی معامله جبرانی است که فروشند کارخانه یا تجهیزات تولیدی را می‌فروشد و قیمت آن ار از محل کالاهای تولید شده توسط این تسهیلات دریافت می‌کند و یا بخشی از سهام شرکت را از آن خود نماید.

 

معامله آفست در سیستم‌های خرید و انبارداری

این نوع معامله بین کشورهایی با ساختار تولید پیشرفته و جهت مبادله کالاهای با ارزش صورت می‌گیرد. به طور مثال فروشنده هواپیما تعهد می‌نماید که بخشی از قطعات مورد استفاده در تولید هواپیما را از کشور وارد کننده خریداری نماید و یا موجبات خرید آن را فراهم کند.

 

نحوه دریافت حقوق ورودی از کالاهای ضایع شده

صاحب کالا می‌تواند آن را به خارج از کشور اعاده کند در این صورت فقط هزینه‌های گمرکی دریافت می‌شود ولی حقوق ورودی پرداخت نمی‌شود. صاحب کالا می‌تواند کالا را به گمرک واگذار کند، در این صورت هزینه‌های گمرکی نیز پرداخت نمی‌شود. قسمت سالم از قسمت آسیب دیده تفکیک شود در این صورت حقوق گمرکی و هزینه‌های گمرکی فقط برای قسمت سالم محاسبه می‌شود. اگر تفکیک امکان پذیر نباشد، گمرک می‌تواند برای بخش آسیب دیده تخفیف دهد.

 

مدت مجاز توقف کالا در گمرک

برای توقف کالا در گمرک مهلت‌های خاصی تعیین شده است که اگر در این مهلت کالا ترخیص نشود، کالا متروکه محسوب می‌شود و گمرک می‌تواند از طریق سازمان جمع‌آوی و فروش اموال تملیکی به فروش کالا اقدام و حقوق ورودی خود را از آن برداشت نماید. حاصل فروش کالای متروکه پس از کسر بدهی‌های صاحب کالا به گمرک و حق الزحمه کارشناسی سازمان اموال تملیکی، به مدت دو سال در حساب موقت صندوق امانات نگهداری می‌شود تا در صورت مراجعه صاحب کالا به وی مسترد شود. در غیر این صورت به حساب خزانه واریز خواهد شد.

 

کسر دریافتی و اضافه پرداختی

—هر گاه پس از ترخیص کالا از گمرک مشخص شود که وجوهی که وصول آن به عهده گمرک می‌باشد بیشتر یا کمتر دریافت شده، گمرک و صاحب کالا می‌توانند ظرف ۸ ماه از تاریخ صدور سند کالای مورد بحث، تمام یا مابه التفاوت را از یکدیگر دریافت نمایند. از طریق لینک زیر میتوانید فایل پاورپوینت سیستم‌های خرید و انبارداری را به صورت رایگان از سایت آی آر حسابداران دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۸.۹ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا