خانه » فایل های آماده حسابداری » دانلود فایل پاورپوینت » دانلود پاورپوینت سیستم گزارشگری دفترکل

دانلود پاورپوینت سیستم گزارشگری دفترکل

دانلود پاورپوینت سیستم گزارشگری دفترکل

پاورپوینت سیستم گزارشگری دفترکل

پاورپوینت فصل ۸ درس سیستم های اطلاعاتی حسابداری

 

تعداد اسلاید ۲۳
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت های حسابداری

 

سیستم های فرعی حسابداری

بطور نظری دفترکل رامی توان باهرثبت حسابداری بهنگام کرد امادرعمل سیستم های فرعی حسابداری معمولاخلاصه ثبت های دفتر روزنامه راکه نشان دهنده معاملات ورویدادهای انجام شده دریک دوره زمانی معین است(روز، هفته، یا ماه) به دفتر کل منتقل کرده وآن را بهنگام می کنند.

 

زمان بندی بهنگام کردن دفترکل

اطلاعات دفتر کل برای تهیه گزارش های ادواری عملکرد مورد استفاده قرار می گیرد،به طور سنتی بیشتر شرکت ها گزارش های مزبور را برای کاربران داخلی بصورت ماهانه وبرای کاربران برون سازمانی بصورت فصلی تهیه میکنند. به همین دلیل بسیاری از سیستم های دفتر کل در عمل تنها ماهی یکبار بهنگام  می شوند اما این روش دومشکل به وجود می آورد.

 

فرایند بستن ماهانه حساب ها

یک راه برای افزایش سرعت پردازش بستن حساب های شرکت ها،حذف هم پوشانی سیستم های فرعی سیستم اطلاعاتی حسابداری ویکپارچه کردن آنهاست. علاوه براین کاهش زمان پردازش بستن حسابها، زمان بیشتری را برای کارکنان دایره ی حسابداری فراهم میکند تاباتحلیل بیشتر داده ها وتعیین روزهای مهم، پیشنهادهای لازم را به مدیران عملیاتی ارایه کنند.

 

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت سیستم گزارشگری دفترکل

پاورپوینت سیستم گزارشگری دفترکل

 

بهبود سیستم پشتیبان تصمیم گیری.

 مدل داده ای گسترده یکپارچه می تواند به میزان قابل توجهی سیستم پشتیبان تصمیم گیریهای مدیریتی بهبود بخشد . درحالت اول تهیه  گزارش ازهزینه های مسافرت آسان است اما تشخیص اینکه چه میزان ازهزینه های مزبور مربوط به دایره استخدام است بسیار مشکل است. درحالت دوم نیز تهیه گزارش که نشان دهنده هزینه های دایره استخدام است بسیار آسان است اما تهیه گزارشی که کل هزینه های  مسافرت را منعکس کند مشکل است

 

یکپارچه کردن اطلاعات مالی وغیر مالی:

دومین مزیت مدل داده ای گسترده یکپارچه، این است که یکپارچه کردن اطلاعات مالی وغیرمالی را آسان میکند.مدیریت اثربخش وکارآمد دریک بنگاه اقتصادی نیازمند اطلاعات متنوع (معیارهای مالی وغیرمالی)عملکرد آن بنگاه بوده ویک نوع اطلاعات به تنهایی کافی نیست درعوض مدیریت ارشد شرکت به ارزیابی متوازن نیاز دارد که تصویری چند بعدی ازعملکرد شرکت ارایه کند. ارزیابی متوازن گزارشی است که عملکرد بنگاه اقتصادی را از چهارجنبه مالی –عملیات داخلی-نوآوری وآموزش ومشتری نشان میدهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی زیر را جواب بدید *