دانلود پاورپوینت سیستم تنخواه گردان و کنترل حسابهای بانکی

دانلود پاورپوینت سیستم تنخواه گردان و کنترل حسابهای بانکی

دانلود پاورپوینت سیستم تنخواه گردان و کنترل حسابهای بانکی

مربوط به درس سیستم های اطلاعاتی حسابداری

 

ما از قبل در یک پست کتاب دستورالعمل تنخواه گردان را قرار دادیم که میتونید اون را به صورت رایگان از سایت دریافت کنید و در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما پاورپوینت سیستم تنخواه گردان و کنترل حسابهای بانکی که مربوط به درس سیستم های اطلاعاتی حسابداری می باشد قرار دادیم . این فایل پاورپوینت در ۱۶ اسلاید تهیه و تنظیم شده است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود این فایل در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

سیستم پرداخت از محل تنخواه گردان

یکی دیگر از روشهای پرداخت در بنگاههای تجاری که معمولا که برای پراختهای جزئی استفاده می شود استفاده از سیستم تنخواه گردان است. بنابراین تنخواه گردان یکی از دارایی های نقدی شرکتها است که به منظور پرداخت قسمتی از هزینه ها و پرداختهایی جزئی و مستمر در اختیار افراد ذیصلاح شرکت قرار می گیرد تا براساس مقررات این دستورالعمل به مصرف برسد.

 

کسری تنخواه

عبارت از مبالغی است که بر اساس گردش تنخواه بابت جبران کسری به تنخواه دار پرداخت و بعنوان فوق العاده کسری تنخواه نامید می شود. به منظور جلوگیری از پرداختهای غیر از محل تنخواه گردان ،کسری تنخواه براساس درصدی از گردش تنخواه محاسبه نمی شود بلکه ماهیانه بین ۳۰۰۰۰۰تا ۵۰۰۰۰۰به حقوق ماهیانه صاحبان تنخواه اضافه میشود و هر ساله فوق العاده مذکور به میزان درصد معینی افزایش مییابد.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت سیستم تنخواه گردان و کنترل حسابهای بانکی

تصویر اسلاید های پاورپوینت سیستم تنخواه گردان و کنترل حسابهای بانکی

نحوه تعیین مبلغ تنخواه گردان

از آنجایی که ایجاد تنخواه گردان موجب میشود تا مبلغ ثابت تنخواه عملا از چرخه مدیریت وجوه خارج گردد لذا در تعیین مبلغ تنخواه گردان باید کوشش نمود تا اولا وجوه اضافی تنخواه گردان باقی نماند و ثانیا تنخواه گردان پاسخگوی نیازها و اهداف ایجاد تنخواه گردان باشد. در این خصوص مبلغ تنخواه گردان با استفاده از رابطه ذیل بدست می آید. از طریق دکمه زیر میتوانید فایل پاورپوینت مربوطه را تهیه و دانلود کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا