دانلود پاورپوینت طرح های بازنشستگی

دانلود پاورپوینت طرح های بازنشستگی

پاورپوینت طرح های بازنشستگی

ارایه شده برای درس تئوری حسابداری ۲

 

تعداد اسلاید ۳۴
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

مقدمه پاورپوینت طرح های بازنشستگی :

هدف اصلی از حسابداری طرحهای بازنشستگی، اندازه گیری بهای مزایای بازنشستگی کارکنان و شناسایی آن طی دوران خدمات کارکنان می باشد.برخی از واحدهای تجاری،راساً مدیریت طرحهای بازنشستگی خود را بر عهده می گیرند، اما گاهی نیز مدیریت این طرحها را نهاد های دولتی از جمله سازمان تامین اجتماعی و یا نهاد های خصوصی همچون صندوق های بازنشستگی به عهده می گیرند….

 

تعیین تعهدات بازنشستگی:

بازنشستگی عبارت است از تعهد به پرداخت مبلغی به افراد باز نشسته. تعهد را در قالب مبلغی تعریف می کنند که باید پرداخت شود، مدت زمانی که انتظار می رود این مبلغ پرداخت شود و مدت زمانی که پیش از آن این مبلغ پرداخت خواهد شد. اگرچه انواع مختلف بازنشستگی وجود دارد، ولی همه آنها در یکی از دو گروه اصلی زیز قرار می گیرند…

 

برنامه های مبتنی بر حق بیمه مشخص:

در اجرای برنامه مبتنی بر حق بیمه مشخص درآمد بازنشستگی به درآمدی محدود می شود که از محل پول هایی که کارفرما(و اغلب کارکنان) طی عمر کاری خود کنار گذاشته اند، تأمین می شود. معمولا در اجرای برنامه حق بیمه قطعی، کارگر و کارفرما هر یک درصد مشخصی از حقوق کارگر را به یک صندوق پرداخت می کنند و طی چندین سال بهره به آن تعلق میگیرد و انباشته می شود. هنگام بازنشستگی، صندوقی که وجوه آن از محل سرمایه گذاریها تأمین شده اقساط مشخصی تعیین می نماید و شخص تا پیش از فوت خود در هر ماه مبلغ ثابتی دریافت خواهد کرد. در بسیاری از موارد، این مستمری به زوج یا زوجه ی گارگر یا کارمند پرداخت می شود.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت طرح های بازنشستگی :

پاورپوینت طرح های بازنشستگی

 

تأمین مالی تعهدات:

بیشتر شرکتها پول هایی را در یک صندوق بازنشستگی ( یک حساب مستقل) جمع آوری می کنند تا بتوانند در زمانی مقرر به تعهدات خود از نظر بازنشستگی، عمل نمایند. روش متداول این است که خالص ارزش داراییهای موجود در این صندوق یا حساب مستقل را با تعهدات مربوط به بازنشستگی مقایسه می کنند تا خالص عدد مربوط به دست آید. بر همین اساس گفته میشود که صندوق مزبور با کسر یا مازاد رو به رو است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا