دانلود رایگان پاورپوینت موجودی کالا ppt

دانلود رایگان پاورپوینت موجودی کالا ppt

دانلود رایگان پاورپوینت آموزش سیستم موجودی کالا

 

موجودی کالا اقلامی هستند که به قصد مصرف، فروش و یا ساخت محصولات خریداری و به صورت یک دارایی مشهود است و به دلیل اهمیت بسیار زیادی که به عنوان دارایی جاری یک شرکت دارد در انبار نیز باید نسبت به شناسایی، طبقه‌بندی و در نهایت کدگذاری آن اقدام نمود. در این پست از این سایت حسابداری برای شما پاورپوینت موجودی کالا را آماده کردیم و برای مشاهده جزئیات بیشتر و دانلود رایگان پاورپوینت موجودی کالا در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

اهداف حسابداری موجودی کالا

هدف اولیه حسابداری موجودی کالا کمک به محاسبه سود خالص از طریق تطابق صحیح هزینه‌های مربوط با درآمدهاست. دومین هدف نیز، محاسبه موجودی کالا به عنوان یکی از منابع اقتصادی برای انعکاس در ترازنامه می‌باشد. سومین هدف ارائه اطلاعات در مورد موجودی ها برای استفاده از سرمایه گذاران و سایر استفاده کنندگان از صورت های مالی کمک می نماید تا جزئیات آتی شرکت را پیش بینی کنند.

 

ارزیابی روش قیمت میانگین متحرک

به کارگیری این روش در مواردی که از سیستم ثبت دائمی موجودی‌ها استفاده می‌شود مناسب است زیرا این روش قیمت میانگین جاری را بر مبنای یکنواخت محاسبه می‌کند و ارائه می‌دهد.گزارشات موجودی به اهداف مختلف تهیه و استفاده می‌شوند نظیر: تعیین گردش اقلام کالاهای مختلف، مقدار کالاهای موجود در انبار (آماری) مقدار کالاهای برگشت (معیوب) گردش یک کالای خاص در یک فاصله زمانی معین، مقدار کاالاهای موجود در انبار (ریالی)، گزارشات مقایسه‌ای با عنوان‌هایی جهت استفاده مدیران، گزارشات بودجه‌ای و نموداری از فروش، خرید، عملیات‌ها، گزارشات انتخابی از فاکتورهای فروش.

 

فرم برگشت جنس به انبار(مرجوعی کالا)

در صورتی که تعدادی از کالاهای فروخته شده به هر علتی برگشت داده شود، در این فرم ثبت می‌گردد. در صورت سالم بودن، جزو کالاها قرار گرفته و در انبار جزو کارت انبار قرار گرفته و به آنها اضافه می‌شود. و در واحد حسابداری، در کارت حساب انبار ثبت و در دفاتر به حساب موجودی، اضافه می‌شود. در صورت اسقاطی و غیر قابل استفاده بودن، در انبار جزو کالاهای اسقاطی قرار گرفته و مبلغ اسقاطی بودن آن ثبت می‌شود. در این صورت در دفاتر حسابداری کل مبلغ کالای برگشت داده شده، در حساب برگشت از فروش ثبت می‌شود. از طریق لینک زیر میتوانید فایل پاورپوینت موجودی کالا را به صورت رایگان دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا سایت آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…
» حجم فایل : ۱.۷۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا