دانلود رایگان پاورپوینت وجوه نقد، سرمایه و سود

پاورپوینت وجوه نقد، سرمایه و سود

فصل نهم تئوری حسابداری هندریکسن

ارائه دهندگان : عبدالرحمان روجایی علی اکبر محمدزاده امیر صغیری

تعداد اسلاید ۷۶
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

 

مقدمه پاورپوینت وجوه نقد، سرمایه و سود

 سرمایه و سود، دو مفهوم اساسی حسابداری محسوب می‌شوند که هر دو در نهایت به جریان وجوه نقد، زیربنای آن بستگی دارند. بنابراین، در تحلیل نهایی، جریانهای ورود و خروج وجه نقد از واحد انتفاعی، اصولی‌ترین رویدادهایی است که اندازه‌گیریهای حسابداری بر آن مبتنی می‌باشد و قاعدتاً سرمایه‌گذاران و اعتباردهندگان بر مبنای آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

سرمایه و سود از دیدگاه اقتصادی:

سرمایه عبارت است از ارزش همه پول هایی که دراختیار واحد انتفاعی قرار گرفته است بنابراین سرمایه شامل تمامی دیون، سهام ممتاز و سهام عادی و سایر اوراق بهادار منتشر شده توسط واحد انتفاعی می باشد. سود را می‌توان مبلغی تعریف کرد که توسط سهامداران و اعتباردهندگان تحصیل می‌شود. سود مبتنی بر این تعریف، غالباً سود واحد انتفاعی نامیده می‌شود تا از سود خالص متعلق به سهامداران عادی، متمایز گردد. به بیان دیگر، سود واحد انتفاعی سودی است که هزینه‌های بهره و تامین مالی از آن کسر نشده است.

 

—اهمیت توان واریز بدهی ها :

اهمیت توان واریز بدهی‌ها در این است که بقای واحد انتفاعی و تداوم فعالیت آن را امکان پذیر می‌‌سازد. نبود توان واریز بدهی‌ها می‌تواند به ورشکستگی، تصفیه اجباری و از دست رفتن حقوق سهامداران و اعتبار دهندگان منجر شود. چنانچه نبود توان واریز بدهی‌ها به ورشکستگی نیز منجر نشود ممکن است موجب تجدید ساختار بدهی و حقوق سهامداران و تحمل زیان سهامداران و اعتبار دهندگان گردد. در برخی موارد حتی احتمال نبود واریز بدهی‌ها نیز می‌تواند موجب تحمل زیان سهامداران و اعتبار دهندگان بشود زیرا این مخاطره موجب واکنش منفی بازار اوراق بهادار یعنی کاهش قیمت سهام و اوراق قرضه یا افزایش آتی هزینه تامین مالی از طریق استقراض یا افزایش سرمایه خواهد شد.

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۰.۲۷۹ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا