دانلود پاورپوینت کیفیت حسابرسی

دانلود پاورپوینت کیفیت حسابرسی

دانلود پاورپوینت کیفیت حسابرسی

دانلود پاورپوینت کیفیت حسابرسی فصل ۶ درس حسابرسی پیشرفته

 

تعداد اسلاید ۲۲
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت

 

حرفه حسابرسی همانند هرحرفه‌ی دیگری، برای حفظ بقای خود نیازمند کسب اعتماد عمومی است. بنابراین حسابرسان برای کسب اعتماد عمومی، ملزم به برآورده نمودن نیازهای انتظارات جامعه هستند. آنچه جامعه از حرفه حسابرسی انتظار دارد، ارائه گزارش حسابرسی با کیفیت است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود پاورپوینت کیفیت حسابرسی در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید

 

تعریف کیفیت حسابرسی

مسئله مورد توجه درباره‌ی کیفیت حسابرسی این است که متاسفانه تعریف جامعی درباره کیفیت حسابرسی وجود ندارد. حسابرسی موضوع چند وجهی است که هر کس از منظر خود به آن می‌نگرد. استفاده‌کنندگان گزارش‌های حسابرسی، کیفیت حسابرسی را مساوی بانبود تحریف بااهمیت در حسابرسی و انجام وظایف لازم توسط حسابرسان براساس استاندارد‌های حسابرسی می‌دانند. موسسات حسابرسی، کیفیت را به معنای حداقل بودن دعاوی حقوقی بر علیه موسسه تعریف می‌کنند. قانون‌گذاران، کیفیت حسابرسی را عاملی بازدارنده در بروز مشکلات اقتصادی می‌پندارند.

 

برداشت‌های غلط از کیفیت حسابرسی

موضوع کیفیت حسابرسی، مفهومی پیچیده است که عوامل زیادی بر آن اثر می‌گذارد و همین مسئله موجب عدم ارائه تعریفی واحد از آن شده است. یکی از چالش‌های اساسی در تعریف کیفیت حسابرسی، عدم ایجاد تمایز بین کیفیت حسابرسی و کیفیت حسابرس است و اغلب  پژوهشگران تفاوتی میان این دو قائل نشده‌اند .

 

ضرورت کیفیت حسابرسی از دیدگاه عرضه کننده و تقاضا کننده

از منظر تقاضا کننده خدمات حسابرسی، حسابرسی خدمتی است که به واسطه الزامات قانونی یا نیاز متقاضی برای دسترسی به اطلاعات معتبر و قابل اتکاء شکل می‌گیرد و دارای ذینفعان مختلفی با منافع متفاوت است. موضوعی که با به آن توجه داشت این است که موضوع برای تقاضای حسابرسی و تقاضا برای کیفیت حسابرسی دو موضوع مجزاست.

از منظر عرضه کننده خدمات حسابرسی، دسترسی به کیفیت حسابرسی مستلزم صرف زمان و هزینه است. درصورت نبود التزام کیفیت حسابرسی شاهد ارائه خدمات بی‌کیفیتی از سوی حسابرسان خواهیم بود. درواقع التزام بدین معناست مدیران و شرکای مسئول کار تا چه اندازه خود را متعهد و پایبند به ارائه خدمات باکیفیت حسابرسی می دانند.

 

انتشار مجدد صورت‌های مالی و تاثیر آن بر بازار

انتشار مجدد صورت‌های مالی که با هدف رفع اشتباهات انجام می‌شود، شاخصی قابل اعتماد جهت سنجش کیفیت حسابرسی است.حسابرسی مستقل به عنوان فرآیند بررسی مستقل صورت‌های مالی می‌تواند مدیران را وادار به استفاده از روش‌های صحیح حسابداری بکند و جلوی تجدید ارائه صورت‌های مالی را بگیرد. اعتقاد بر این است که تجدید ارائه صورت‌های مالی حاکی از کیفیت پایین حسابرسی است زیرا حسابرس نتوانسته با استفاده از روش‌های مناسب جلوی تجدید ارائه صورت‌های مالی را بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا