دانلود رایگان کتاب آموزش سرمایه گذاری در بورس

کتاب آموزش سرمایه گذاری در بورس

دانلود رایگان کتاب آموزش سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران

کتاب سرمایه گذاری در بورس
فرمت
پی دی اف
نویسنده بورس تهران
 صفحات ۳۲ صحفه

در علم اقتصاد، بورس به بازاری اطلاق می‌شود که قیمت‌گذاری و خرید و فروش کالا و اوراق بهادار در آن انجام می پذیرد و در یک طبقه‌بندی کلی شامل بورس کالا و اوراق بهادار است.واژه بورس (Bourse) در زبان فرانسوی به معنای کیف پول است. علاوه بر این، چنین بیان شده‌است که در اوایل قرن پانزدهم میلادی در شهر بروژ بلژیک مردی به نام ” واندر بورس زندگی می‌کرده که صرافان شهر در مقابل خانه او به داد و ستد کالا و اوراق بهادار می پرداختند. از این رو بعدها به کلیه مکان هایی که داد و ستد پول، کالا و اسناد مالی و تجاری در آن صورت می گرفت، بورس گفته شد.در این پست از سایت حسابداری در بخش کتاب ها و جزوات رشته حسابداری برای گروه کارشناسی حسابداری یک کتاب برای درس بورس اوراق بهادار آماده کردیم .این کتاب به منظور راهنمایی سرمایه گذاران خارجی به طور غیر مستقیم در بورس اوراق بهادار تهرام نوشته شده  است. در این کتاب تمام روش ها  و مراحل مربوطه به تفکیک توضیح داده شده اند. نویسنده و ناشر این کتاب بورس اوراق بهادار تهران می باشد. برای مشاهده و مطالعه جزئیات بیشتر و دانلود رایگان کتاب آموزش سرمایه گذاری در بورس در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

 

شاخص در آموزش سرمایه گذاری در بورس :

شاخص، در مفهوم کلی، معیاری است که براساس آن می‌توان چیـزی را تشخیص داد. در بورس هم شاخص‌ها، در واقع معیارهای مهمی هستند که با بررسی و تحلیل آنها، می‌توان وضعیت گذشته و حال بورس را از جنبه‌های مختلف، ارزیابی و حتی روند آینده بورس را پیش‌بینی کرد، بنابراین، طبیعتا باتوجه به نقش بسیار مهمی که شاخص‌های بورس، در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران ایفا می‌کنند، نوسانات شاخص‌ها نیز برای سرمایه‌گذاران بسیار حائز اهمیت است. شاخص‌ها بورس، انواع مختلفی دارند که هر کدام، وضعیت بورس را از جنبه‌ خاصی نشان می‌دهد، بنابراین سرمایه‌گذاران در تحلیل شاخص‌های بورس باید به کارکرد هر شاخص توجه کافی داشته باشند. برای مطالعه توضیحات بیشتر کتاب آموزش سرمایه گذاری در بورس را در انتهای سایت به رایگان دانلود کنید .

انواع بورس در کتاب آموزش سرمایه گذاری در بورس :

از این رو، انواع بورس‌ها را می‌توان به سه دسته‌ی کلی بورس کالا، بورس ارز و بورس اوراق بهادار طبقه‌بندی کرد.

  • بورس کالا: بازاری که در آن خرید و فروش کالاهای معین صورت می‌گیرد و به طور منظم و دائم فعال است بورس کالا نام دارد. در بورس کالا معمولاً مواد خام و مواد اولیه مورد معامله قرار می‌گیرد. هر بورس کالایی را با نام همان کالایی که مورد معامله قرار می‌گیرد نام‌گذاری می‌کنند. مثلاً بورس نفت و بورس گندم.
  • بورس ارز: در بورس ارز، همان طور که از نام آن مشخص است، کار خرید و فروش پول‌های خارجی انجام می‌گیرد. این بورس در کشور ما فعال نیست اما در کشورهای پیشرفته فعالیت چشم‌گیری دارد.
  • بورس اوراق بهادار: در بورس اوراق بهادار دارایی‌های مالی از قبیل سهام، اوراق مشارکت و… مورد معامله قرار می‌گیرد. در ایران، به بازار خرید و فروش اوراق بهادار که به طور رسمی و دائمی در محل معینی تشکیل می‌شود “بورس اوراق بهادار” می‌گویند ولی ما در این نوشته برای اختصار آن را بورس یا بورس اوراق بهادار می‌گوییم.

توجه:کاربران گرامی لطفا ادرس سایت را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۳۶۶کیلوبایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارAdobe PDF Reader l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

یک دیدگاه

  1. سانازعلی مردانی گفت:

    سلام استادوقتتون بخیر..
    میخاستم بابت دانلود رایگان کتاب آموزش سرمایه گذاری در بورس ازتون تشکرکنم یه دنیاازتون ممنونم که انقداطلاعات مفیددرکانال خوبتون آی آرقرارمیدیدخسته نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا