دانلود کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی یگانه موسوی جهرمی

کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی یگانه موسوی جهرمی

جزوه کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی یگانه موسوی جهرمی

در پست قبلی کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی محمد لشکری را برای شما قرار دادیم که میتوانید به رایگان دانلود کنید در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما فایل جزوه کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی یگانه موسوی جهرمی را آماده کردیم . این جزوه ها به صورت پی دی اف از فایل پاورپوینت می باشند که شامل بخش های مختلف و کامل کتاب می باشند منبع هر دو جزوه فوق کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی یگانه موسوی جهرمی انتشارات پیام نور می باشد . برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان جزوات کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی یگانه موسوی جهرمی در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید .

 

نظریه گونار میردال در خصوص توسعه اقتصادی :

میردال علت توسعه‌نیافتگی ممالک عقب‌مانده را در عوامل خارجی جست‌وجو می‌کند. او نابرابری‌های بین‌المللی را بر خلاف نظریه‌های قبلی رو به رشد می‌بیند. تئوری‌های قدیمی به هیچ وجه توضیحی درباره علت وجودی نابرابری‌های موجود در سطح بین‌المللی و روند رشد آنها به دست نمی‌دادند که این مساله باعث شد تا میردال به انتقاد از تئوری‌های مرسوم تجارت بین‌المللی بپردازد و نظریه‌اش را درباره قطب‌های توسعه و آثار آن ارائه کند. از نظرگاه او به‌طور معمول هیچ‌گونه گرایشی به برقراری تعادل به‌طور خودکار، در سیستم اجتماعی وجود ندارد؛ زیرا یک سیستم اجتماعی به خودی خود هیچ گونه تعادلی را بین نیروها برقرار نمی‌کند. بلکه، برعکس، سیستم اجتماعی مایل است از وضعیت تعادل دورشود. او همچنین به چرخه ساختارها باور دارد؛ به‌طوری‌که فقر، فقر می‌آورد؛ اما با این تفاوت که فقر مرحله دوم از فقر مرحله اول بیشتر و شدیدتر است؛ پس این یک چرخه دورانی است؛ اما، چرخه‌ای که در مرحله بعد آن انباشتگی آثار نامساعد بیشتر از مرحله قبل است. به نظر میردال، به‌طورکلی تجارت بین ممالک پیشرفته وتوسعه نیافته، فاصله نابرابری بین آنها را نه تنها کاهش نمی‌دهد، بلکه به‌گونه‌ای ممکن است موجب افزایش نابرابری نیز بشود.

 

نظریه کیندل برگر در کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی رشته حسابداری :

کیندل برگر، محدودیت بازار را یکی از عوامل اصلی توسعه نیافتگی کشورها می داند. او معتقد است قبل از شروع به توسعه اقتصادی، مبالغ هنگفتی سرمایه گذاری برای ایجاد ساختار اقتصادی کشورها لازم است. چنانچه ساختار اقتصادی از قبیل جاده ها، پل ها، بنادر و غیره وجود داشته باشد، بازارها می تواند در سطح منطقه ای و ملی گسترش یافته و باعث ایجاد نوآوری و رقابت در تولید گردد. ملاحظه می شود که نظریه کیندل برگر تا اندازه ای با شرایط نظریه «تکان بزرگ» مشابهت دارد.به نظر کیندل برگر، چنانچه بازارها گسترش پیدا کند، تولید به مقیاس وسیع تحقق پیدا کرده که خود می تواند باعث توسعه در همه زمینه های اقتصادی گردد. افزایش تولید و سودهای ناشی از تولید به مقیاس وسیع می تواند موجب بسط و گسترش صادرات کشور نیز شود. بهر صورت طبق این نظریه انجام سرمایه گذاری های لازم جهت ایجاد ساختار اقتصادی می تواند منجر به گسترش بازار، نوآوری، گسترش صادرات و به تبع آن توسعه اقتصادی گردد.

توجه:کاربران گرامی لطفا ادرس سایت را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۶.۵ مگابایت
» منبع  : pnueb.com
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارAdobe PDF Reader l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

‫2 دیدگاه ها

    1. لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتون هم معرفی کنید و برای اطلاع از سایر مطالب در کانال تلگرام عضو بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا