دانلود رایگان خلاصه کتاب فلسفه حسابرسی دکتر یحیی حساس یگانه

دانلود رایگان خلاصه کتاب فلسفه حسابرسی دکتر یحیی حساس یگانه

  جزوه خلاصه کتاب فلسفه حسابرسی دکتر یحیی حساس یگان

 

در یکی از پست های قبل سایت برای شما  کتاب اصول حسابداری ۲ دکتر یحیی حساس یگانه را قرار دادیم و به دلیل درخواست کاربران سایت در این پست خلاصه کتاب فلسفه حسابرسی دکتر یحیی حساس یگانه  را آماده کردیم . فایل های خلاصه کتاب فلسفه حسابرسی دکتر یحیی حساس یگانه  به صورت ورد و پاورپوینت می باشد . تمامی فایل ها به صورت کاملا قابل ویرایش می باشند که میتوانید پس از دانلود آنها را ویرایش کنید . برای مشاهده جزئیات بیشتر و دانلود رایگان خلاصه کتاب فلسفه حسابرسی دکتر یحیی حساس یگانه در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

تئوری احتمالات در علم وحسابرسی

هر چه آزمایش دقیق تر باشد میزان شواهد جمع آوری شده بیشتر بوده و میزان احتمال نیز بالاتر خواهد بود. هر چه بالاتر هم باشد باز هم قطعی نمی باشد.نکته جالب توجه این است که اگر در علم کل جامعه در نظر گرفته شود احتمال به قطعیت نزدیکتر می شود در حالی که در حسابرسی اگر کل جامعه به عنوان نمونه در نظر گرفته شود باز هم به علت بعضی از شرایط ها مانند عدم ثبت برخی از بدهی ها و دیگر موارد احتمال اینکه صد در صد باشد نیست.تاثیر تئوری احتمالات در حسابرسی با استفاده از “به نظر این موسسه” یا “به نظر ما” در توصیف قضاوت کلی ونهایی حسابرس با توجه به گزارش های مالی رسیدگی شده مشخص می شود.

 

هدف اصلی حسابرسی

به نظر میرسد جمع آوری شواهد و گزارش میزان تطابق موضوع (صورتهای مالی ) با معیارها (استانداردهای حسابداری) هدف اصلی حسابرسی است، چرا که حسابرس به دنبال بر طرف ساختن شک و تردیدهایی است که در رابطه با کیفیت اطلاعات حسابداری گزارش شده در ذهن افراد ایجاد می شود.با تعمیم موضوع، می توان به اطلاعات مندرج در صورتهای مالی با دید یک نماینده نگاه کرد و در وضعیتی که وکیل(برای مثال هیات مدیره ی یک شرکت) از سوی موکلان (سهامداران) جهت اداره ی منابع و عملیات شرکت و گزارش اطلاعات مربوط به آن، انتخاب می شود، حسابرسی نقش بسزایی پیدا می کند.در عمل می توان به حسابرسی به عنوان یک داور برای تعیین میزان ثبات رویه ی بکار رفته در تهیه صورتهای مالی توسط مدیریت (وکیل) نگریست. به طور کلی اگر منافع اقتصادی حاصل از حسابرسی بیش هزینه های آن باشد، تقاضا برای آن وجود دارد.تمرکز اصلی کار حسابرسی بر بررسی میزان مطابقت اطلاعات مندرج در صورتهای مالی با ویژگی های کیفی و نیز برطرف کردن و یا کاهش شک، تردید و ابهام های موجود در این صورتها است.

 

نقش خاص اجتماعی حسابرسی

در مورد نقش خاص اجتماعی حسابرسی، می توان چنین گفت که اطلاعات گزارش شده در مورد ایفای وظیفه مباشرت مدیر، دارای ماهیت مالی است و پاسخ گویی مدیران به مالکان سازمان می باشد.این گواهی نه تنها برای ارائه به سهامداران، که معمولاً مخاطب آن ها هستند، بلکه برای جامعه به عنوان یک «کالای عمومی»ارائه می شود.با توجه به کیفیت پیش بینی شده از اطلاعات در دسترس عموم، ارائه اطلاعات موجب اطمینان و آرامش جامعه می شود و در انجام این کار، نقش اجتماعی، این اطلاعات را برای پاسخ گویی سازمان های موجود در جامعه، مستحکم می کند.نقش اجتماعی حسابرسی شرکت ها را همچنین باید در ساختار گسترده تر حاکمیت شرکتی گنجاند. یعنی مکانیزم­های مختلف سازمانی و نهادی که برای هدایت و کنترل شرکت­های سهامی و مدیریت آنها هم به صورت درون سازمانی هم به صورت برون سازمانی وجود دارد.

 

آیا نیاز به جزوه ها و کتاب های دروس حسابرسی ۱ و ۲ و ۳ هم دارید ؟

ما در بخش کتاب ها و جزوات حسابداری برای درس حسابرسی در مقاطع مختلف تعدادی زیادی کتاب و جزوه رایگان قرار دادیم که قصد داریم سه نمونه از آنها را به شما معرفی کنیم تا در صورتی که نیاز دارید بتوانید استفاده کنید . این سه نمونه شامل : جزوه حسابرسی ۱  و جزوه حسابرسی ۲ و جزوه حسابرسی پیشرفته می باشد که برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان فایل آنها باید روی نام آنها کلیک کنید . و از طریق لینک زیر میتوانید کتاب فلسفه حسابرسی دکتر یحیی حساس یگانه را دانلود کنید

 

توجه:کاربران گرامی لطفا ادرس سایت را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۴.۷۱ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل word می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Microsoft Word استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا