دانلود پاورپوینت مفاهیم نظری گزارشگری مالی بخش عمومی

دانلود پاورپوینت مفاهیم نظری گزارشگری مالی بخش عمومی

دانلود پاورپوینت مفاهیم نظری گزارشگری مالی بخش عمومی (۳۱ اسلاید)

 

در این بخش از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما دو فایل پاورپوینت با موضوعات : مفاهیم نظری گزارشگری مالی بخش عمومی عناصر صورتهای مالی و مفاهیم نظری گزارشگری مالی بخش عمومی واحد گزارشگر می باشد. برای هر دو فایل شامل ۳۱ اسلاید می باشد و برای درس حسابداری دولتی بخش عمومی کارشناسی ارشد حسابداری تهیه و تنظیم شده است. برای مشاهده توضیحات و تهیه این فایل در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

دلایل تعریف واحد گزارشگر

واحد گزارشگر باید به شیوه ای تعیین گرددکه گزارشهای مالی آن تصویر مناسبی از وضعیت مالی و عملکردآن ارائه کند. تعیین محدوده واحد گزارشگر، تصویر مشخصی از واحد گزارشگر را برای استفاده کنندگان فراهم می کند. چنین تعریفی، مربوط یا غیر مربوط بودن اطلاعات صورت های مالی را مشخص می سازد. دلایل تعریف واحد گزارشگر: حصول اطمینان از فراهم شدن تمام اطلاعات مالی مربوط به واحد گزارشگر، اطمینان حاصل شود که درتجمع اطلاعات هیچ زیرمجموعه ای از واحد گزارشگرحذف نشده است؛…

 

  محدوده واحد گزارشگر:

محدوده یک واحد گزارشگر مشخص کننده زیر مجموعه ها، رویدادها، مبادلات و فعالیت هایی است که در گزارش مالی آن منعکس خواهد شد. واحد های بخش عمومی، عموماً دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند مانندوزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، یا نهادهای عمومی غیر دولتی برخی از عملیات بخش عمومی مثل طرح های تملک دارایی های سرمایه ای، علیرغم نداشتن شخصیت حقوقی مستقل، برای مقاصد پاسخگویی در مورد مصرف منابع عمومی، در قالب یک شخصیت حسابداری باید گزارش های مالی جداگانه تهیه و ارائه کنند.

 

مقدمه فایل مربوط به عناصر صورت های مالی

در این بیانیه، عناصر صورتهای مالی تهیه شده بر مبنای تعهدی، تعریف می‌شود. اصطلاح عناصر به طبقات کلی از اقلام اطلاق می‌شود که اجزای اصلی صورتهای مالی را تشکیل می‌دهد. این عناصر، در نتیجه معاملات یا سایر رویدادهای تأثیرگذار بر واحد گزارشگر به وجود می‌آید. این بیانیه به جای تعریف اجزای تشکیل دهنده عناصر، مانند موجودی نقد، سرمایه‌گذاریها و اسناد پرداختنی، بر طبقات کلی و ویژگی آنها تأکید می‌نماید.

 

معیارهای اصلی شناخت در بخش عمومی

معیارهای اصلی شناخت، به ویژگیهایی اطلاق می‌شود که هر قلم باید دارا باشد تا در صورتهای مالی منعکس گردد. این بیانیه، دو معیار را به عنوان معیارهای اصلی شناخت معرفی می‌کند. ۱) یک قلم باید منطبق با تعریف یکی از عناصر صورتهای مالی باشد و ۲) قابل اندازه‌گیری باشد. اصطلاح قابل اندازه‌گیری، به معنای تعیین مبلغ پولی یک عنصر با اطمینان معقول است.

 

ویژگیهای ذاتی دارایی‌

تعریف دارایی از ویژگیهای ذاتی آن ناشی می‌شود. این ویژگیها در ذات دارایی‌ها است. یک منبع در صورتی که دارای دو ویژگی باشد، دارایی واحد گزارشگر محسوب می‌شود. اول اینکه، آن منبع دارای خدمات و یا منافع اقتصادی باشد که بتواند در آینده مورد استفاده قرار گیرد. دوم اینکه، خدمات و یا منافع اقتصادی حاصل از آن منبع، در تاریخ گزارشگری تحت کنترل واحد گزارشگر باشد و در نتیجه، واحد گزارشگر توانایی دستیابی به آن خدمات و یا منافع اقتصادی و منع دیگران از دستیابی به آنها را داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا