آموزش تابع Vlookup در اکسل برای حسابداران

آموزش تابع Vlookup در اکسل برای حسابداران

آموزش تابع Vlookup در اکسل برای حسابداران

آموزش تابع ویلوکاپ در اکسل به زبان ساده برای حسابداران

 

نرم افزار اکسل یکی از پرکاربرد ترین نرم افزار های صفحه گسترده دنیا است و کاربرد های بسیار بسیار زیادی دارد. کاربرد های اکسل در حسابداری به قدری است که هرکجا اسمی از نرم افزار های مرتبط با رشته حسابداری باشد بدون شک اولین گزینه نرم افزار اکسل است.  در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما فیلم آموزش تابع Vlookup در اکسل به زبان ساده را قرار دادیم این فیلم بخشی از دوره آموزش اکسل در حسابداری می باشد که ما در این دوره نرم افزار اکسل را به صورت کامل و از سطح صفر تا سطح پیشرفته و حرفه ای آموزش دادیم تا حسابداران با شرکت و تهیه این دوره بتوانند در کمترین زمان به بهترین شکل ممکن نرم افزار اکسل را یاد بگیرند. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود این فیلم آموزشی در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

درباره تابع Vlookup در اکسل

تابع VLOOKUP یکی از چندین تابع جستجوی موجود در اکسل (Microsoft Excel) است که به شما امکان می‌دهد با توجه به استدلال‌هایی که استفاده می‌کنید، مطابقت تقریبی یا دقیق را از داده‌های سازمان‌یافته در قالب جدول، تعیین و برگردانید. VLOOKUP با داده‌های ذخیره شده عمودی کار می‌کند. VLOOKUP تا زمانی که از برخی محدودیت‌های آن اجتناب کنید، یکی از ساده‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای جستجو برای تحلیلگران داده‌های اکسل است در فیلم زیر نحوه استفاده و کاربرد این تابع اکسل را به صورت کامل آموزش دادیم که میتوانید این فیلم را مشاهده و یا دانلود کنید

 

فیلم آموزش آموزش تابع Vlookup در اکسل به زبان ساده

دانلود فیلم آموزشی مربوطه – کلیک کنید

دانلود فایل اکسل مربوط به آموزش – کلیک کنید

 

درباره تابع ویلوکاپ و بخش های مختلف ان بیشتر بدانید

تابع VLOOKUP اکسل یکی از توابع بسیار پر کاربرد می باشد و از دسته توابع جستجو در اکسل می باشد و وظیفه نمایش داده ها متناسب با مقدار جستجو شده را دارد و در فیلم بالا نحوه استفاده از این تابع را به صورت کامل اموزش دادیم و در ادامه در خصوص بخش های مختلف این تابع توضیحاتی ارایه کردیم.

 

ساختار تابع VLOOKUP در اکسل به صورت زیر است:

VLOOKUP(lookup_value, table_array, col_index_num, [range_lookup])

  • Lookup_value: مقداری که می‌خواهید در اولین ستون جدول جستجو کنید در این قسمت قرار دهید. این مقدار می‌تواند عدد، تاریخ، متن، آدرس سلول و مقدار برگردانده شده توسط یک تابع دیگر باشد. مقادیر متنی همیشه باید در ” ” محصور شوند.
  • Table_array: محدوده موردنظر که می‌خواهید جستجو در آن انجام شود که شامل دو یا چند ستون از داده است. تابع VLOOKUP همیشه در ستون اول جدول، مقدار موردنظر را جستجو می‌کند که ممکن است حاوی متن، اعداد، تاریخ و مقادیر منطقی باشد.
  • Col_index_num: شماره ستونی که می‌خواهید مقدار موردنظر از آن بازگردانده شود را در این قسمت تایپ کنید. شمارش از سمت چپ‌ترین ستون انجام می‌شود. شماره ۱ به سمت چپ‌ترین ستون اختصاص می‌یابد، ستون بعد شماره ۲ تا الی آخر. (وقتی صفحه اکسل چپ به راست باشد.)
  • Range_lookup: در این قسمت تعیین ‌کنید که آیا برای جستجو به مطابقت تقریبی یا دقیق نیاز دارید. TRUE(مطابقت تقریبی): اگر تطابق دقیقی پیدا نشود، فرمول نزدیکترین مطابقت را جستجو می‌کند، یعنی بزرگترین مقدار کوچکتر از مقدار جستجو را پیدا می‌کند. ستون جستجو نیاز به مرتب سازی به ترتیب صعودی دارد. FALSE (مطابقت دقیق): این فرمول مقداری دقیقاً برابر با مقدار جستجو را پیدا می‌کند.

 

اگر قصد یادگیری اکسل در حسابداری را دارید !!!

توجه کنید : این فیلم فقط چند یک دقیقه از ساعت ها آموزش توابع مالی و حسابداری در اکسل می باشد و اگر قصد یادگیری توابع مالی و حسابداری اکسل را دارید، پیشنهاد میکنیم حتما دوره آموزش توابع مالی و حسابداری در اکسل را بررسی کنید و اگر به تازگی و از پایه قصد یادگیری اکسل و اکسل در حسابداری را دارید توصیه میکنیم دوره آموزش اکسل در حسابداری سایت را بررسی کنید.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    خیلی عالی بود استاد بازم از این فیلم ها بزارید تو سایت
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا