دانلود رایگان کتاب آموزش صورتهای مالی تلفیقی

دانلود رایگان کتاب آموزش صورتهای مالی تلفیقی

دانلود رایگان کتاب آموزش تهیه و تنظیم صورتهای مالی تلفیقی

کتاب و جزوه و استاندارد آموزش صورتهای مالی تلفیقی

 

در پست قبل در سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما نمونه کاربرگ صورت های مالی تلفیقی تحت اکسل را برای شما قرار دادیم که میتوانید آن را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید و در این پست یک کتابچه الکترونیکی برای شما آماده کردیم که صورت های مالی تلفیقی را به صورت کامل آموزش میدهد که در ۲۸ صفحه توسط سالار قره داغی تهیه و تنظیم شده است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان کتاب آموزش صورتهای مالی تلفیقی در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

صورت های مالی تلفیقی چیست ؟

بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها و واحدهای تجاری از قبیل شرکت‌های هلدینگ و بانک‌ها بمنظور رسیدن به اهدافی همانند کاهش ریسک در محیط‌های تجاری، توسعه محصولات و ایجاد خدمات جدید، افزودن بر ارزش خود و … اقدام به تاسیس و ترکیب واحدهای تجاری و ایجاد مجموعه تجاری می‌نمایند. مطابق با استانداردهای حسابداری ایران، کلیه واحدهای تجاری مذکور می‌بایست اطلاعات یکپارچه‌ای درباره وضعیت مالی شرکت و زیرمجموعه‌های آن را از طریق صورت‌های مالی تلفیقی فراهم نمایند. صورت‌های مالی تلفیقی، صورت‌های مالی واحد تجاری بهمراه زیرمجموعه‌های آن می‌باشد که با استفاده از فرآیند تعدیل و ترکیب اطلاعات صورت‌های مالی جداگانه واحدهای تجاری اصلی و فرعی و با هدف فراهم کردن اطلاعات درباره وضعیت مالی و عملکرد مالی واحد تجاری اصلی و واحدهای تجاری زیرمجموعه آن، تهیه می‌شود.

 

رویه‌های‌ حسابداری‌ در تهیه صورت های مالی تلفیقی :

صورتهای‌ مالی‌ تلفیقی‌ باید با استفاده‌ از رویه‌های‌ حسابداری‌ یکسان‌ در مورد معاملات‌ و سایر رویدادهای‌ مشابهی‌ که‌ تحت‌ شرایط‌ یکسان‌ رخ‌ داده‌اند ، تهیه‌ شود . چنانچه‌ رویه‌های‌ حسابداری‌ مورد استفاده‌ یکی‌ از واحدهای‌ تجاری‌ عضو گروه‌ با رویه‌ بکار رفته‌ در تهیه‌ صورتهای‌ مالی‌ تلفیقی‌ برای‌ معاملات‌ و سایر رویدادهای‌ مشابهی‌ که‌ تحت‌ شرایط‌ یکسـان رخ‌ داده‌اند، تفاوت‌ داشته‌ باشد، صورتهای‌ مالی‌ واحد مزبور هنگام‌ استفاده‌ از آن‌ برای‌ تهیه‌ صورتهای‌ مالی‌ تلفیقی‌ باید به‌ نحو مناسبی‌ تعدیل‌ ‌شود.

 

معافیت واحد تجاری اصلی از تهیه صورتهای مالی تلفیقی

در نسخه قبلی استاندارد حسابداری شماره ۱۸ واحدهای تجاری که تمام یا بیش از ۹۰ درصد سهام آنها به طور مستقیم یا غیرمستقیم در مالکیت یک واحد تجاری اصلی دیگر بود نیازی به تهیه صورتهای مالی تلفیقی نداشتند مشروط به اینکه موافقت تمام سهامداران اقلیت را بدست می‌آوردند. شرط ۹۰ درصد و موافقت سهامداران اقلیت در استاندارد جدید حذف شده است. زیرا در رابطه با اقلیت، کسب موافقت یکایک آنها در عمل کاری هزینه‌بر و دشوار است. راه حل عملی‌تر این است که اگر سهامدار اقلیت از عدم تهیه صورتهای مالی تلفیقی آگاه شود و مخالفت خود را ابراز نکند واحد تجاری اصلی که خود یک واحد تجاری فرعی نیز می‌باشد به ‌شرط احراز دیگر شرایط، می‌تواند صورتهای مالی تلفیقی تهیه نکند.

 

فایل استاندارد شماره ۱۸ حسابداری ضمیمه شد!

موضوع استاندارد شماره ۱۸ حسابداری صورتهای‌ مالی‌ تلفیقی‌ و حسابداری‌ سرمایه‌گذاری‌ در واحدهای‌ تجاری‌ فرعی‌ می باشد و یکی از بهترین منابع و مراجع برای یادگیری این موضوع است که میتواند به شما کمک زیادی بکند به همین خاطر ما آن را ضمیمه جزوه آموزش صورت های مالی تلفیقی کردیم. از طریق لینک زیر میتوانید جزوه و استاندارد را به صورت رایگان دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۱ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارAdobe PDF Reader l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

‫10 دیدگاه ها

  1. سید محمد آل یاسین گفت:

    دانشجو کارشناسی ارشد هستم واقعا ممنونم ازتون

    1. پشتیبانی سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتون معرفی کنید
      موفق باشید

  2. با سلام چرا فایل با VLC دانلود می شود نمی تونم فایل رو دانلود کنم

  3. سلام وقت بخیر بنده دانشجوی ترم۷ حسابداریم و یه ارائه در رابطه با صورتهای مالی تلفیقی بصورت جامع و کامل باید داشته باشم در حقیقت هرچی که مربوط به کاربرگ تلفیقی میشه تو این مقاله یه سوال جامع از ثبت های حذفی میخوام طرح کنم که علاوه بر حذف سرمایه گذاری و حسابهای دریافتنی ، برای مابقی حذفیاتی که در کاربرگ صورت میگیره هم قسمتی رو بذارم ازتون میخوام در طراحی بهتر این سوال به اینصورت کمکم کنین
    طراحی ابتدایی این سوال رو انجام دادم فقط میخوام یه تغییراتی رو با توضیحاتی که گفتم بدم.

    1. خانم طاوسی - پشتیبانی گفت:

      سلام وقت بخیر
      سفارش اختصاصی یا انجام پروژه نمیپذیریم. ولی در صورت امکان میتونید فایلی که تهیه کردید را روی سایت قرار بدید تا دیگران بتونند استفاده کنند
      موفق باشید

  4. با سلام و عرض ادب واحترام، از حرکات خداپسندانه شما واقعاً باید تقدیر کرد.

  5. سلام و عرض ادب
    به نظر بنده نسبت به کسانی که نشر علم میکنند .میبایست با تمام وجود ارائه ادب نمود و دست مریساد گفت .
    ممنون از اینکه امکان دانلود مطالب را فراهم میکنید . دهنده پاداش واقعی کار نیکو خداوند است . انشاالله خداوند پاداش نیکو
    عطا کند.

    1. سلام وقت بخیر
      خیلی ممنون بابت نظرتون که باعث دلگرمی ما برای ادامه فعالیت سایت هست. لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتون معرفی کنید
      سربلند و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا