دانلود رایگان پاورپوینت نحوه ارائه اطلاعات بودجه ای در صورت های مالی

دانلود رایگان پاورپوینت نحوه ارائه اطلاعات بودجه ای در صورت های مالی

دانلود رایگان پاورپوینت نحوه ارائه اطلاعات بودجه ای در صورت های مالی

پاورپوینت استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره ۲

 

تعداد اسلاید ۳۰
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

هدف استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره ۲

این استاندارد مقایسه بودجه و عملکرد ناشی از اجرای بودجه را در صورت های مالی واحدهای گزاشگر الزامی میکند. طبق این استاندارد، واحدهای گزارشگر ملزم به افشای دلایل تفاوتهای بااهمیت بین بودجه و عملکرد می باشند. با رعایت الزامات این استاندارد ، بخشی از وظیفه پاسخگویی ایفا می گردد و شفافیت صورت های مالی آنها ازطریق ارائه موارد زیر بهبود می یابد : رعایت بودجه های مصوب میزان دستیابی به اهداف بودجه

 

مقایسه بودجه و عملکرد

ارائه بودجه اولیه و نهایی و عملکرد در صورتهای مالی براساس مبنای قابل مقایسه، تکمیل کننده چرخه پاسخگویی واحد گزارشگر خواهد بود. این کار از طریق کمک به استفاده‌کنندگان صورتهای مالی در تعیین اینکه آیا منابع طبق بودجه، تحصیل و مصرف شده است یا خیر، صورت می‌گیرد. افشای تفاوت بین بودجه نهایی با عملکرد و بودجه نهایی با بودجه اولیه که اغلب در حسابداری به آن انحراف گفته می‌شود، می‌تواند به کامل بودن صورتهای مالی کمک‌ کند.

 

افشای تغییرات در بودجه اولیه

واحد گزارشگر باید توضیحات کافی در مورد تفاوت بین بودجه اولیه و نهایی را در یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی ارائه کند. بودجه نهایی شامل همه تغییرات مصوب صورت گرفته جهت اصلاح بودجه اولیه است. یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی باید حاوی توضیحاتی پیرامون تفاوت بین بودجه اولیه و نهایی باشد. این توضیحات شامل مواردی همچون جابجایی بین طبقه‌بندیهای بودجه اولیه و تغییر در کل بودجه در نتیجه عواملی همچون تغییر سیاستهای دولت است.

 

سطح تجمیع

اسناد بودجه ممکن است شامل جزئیاتی در مورد واحدها، برنامه‌ها یا فعالیتهای خاص باشد. این جزئیات اغلب در طبقه‌بندیهای مختلف بودجه‌ای برای تصویب توسط قانون‌گذار ارائه می‌شود. افشای اطلاعات بودجه و عملکرد مطابق با طبقه‌بندیها و سرفصلهای بودجه‌ای این اطمینان را می‌دهد که مقایسه‌های انجام شده در سطح مورد نظر قانون‌گذار صورت گرفته است. از طریق لینک زیر میتوانید فایل پاورپوینت نحوه ارائه اطلاعات بودجه ای در صورت های مالی را به صورت رایگان دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۶.۱۹ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

‫2 دیدگاه ها

  1. عالی هست سایتتون متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا