دانلود رایگان جزوه حسابرسی دولتی

دانلود رایگان جزوه حسابرسی دولتی

دانلود رایگان جزوه حسابرسی دولتی

 

در پست های قبلی سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما جزوه درس اصول حسابرسی ۱ و جزوه کتاب حسابرسی ۲ را قرار دادیم و میتوانید آنها را به صورت رایگان دانلود کنید و در این پست برای شما دو جزوه حسابرسی دولتی آماده کردیم که یک فایل به صورت تایپ شده می باشد و یک فایل هم به صورت دست نویس می باشد برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان جزوه حسابرسی دولتی در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

تعریف حسابرسی چیست؟

مطابق «بیانیه مفاهیم بنیادی حسابرسی» که توسط «انجمن حسابداری آمریکا» منتشرشده است، حسابرسی عبارت است از «فرایندی بسامان به شکل جمع‌آوری و ارزیابی بی‌طرفانهٔ شواهد دربارهٔ ادعاهای مربوط به فعالیت‌ها و وقایع اقتصادی، برای تعیین میزان انطباق این ادعاها با معیارهای از پیش تعیین‌شده و گزارش نتایج به اشخاص ذی‌نفع». این بیانیه تلاش کرده است به شکلی جامع و درعین‌حال کوتاه حسابرسی را تعریف کند، اما شاید فهم این تعریف موجز اندکی برای مخاطبان سخت باشد.

 

حسابرسی دولتی چیست ؟

حسابرسی دولتی عبارت است از رسیدگی یابررسی معاملات و کنترالهای یک موسسه دولتی توسط حسابرس به منظور اظهارنظر در این مورد که: الف) فعالیتهای مالی واقتصادی طبق اصول متداول حسابداری دولتی در صورتها وگزارشهای انعکاس یافته است. ب) کنترالها و روشهای عملی ناظر بر رعایت قوانین ومقررات ازکفایت لازم برخوردار است. ج) دستگاه اجرایی ارکارآیی لازم مشتمل برپیشرفت مناسب فیزیکی کار،استفاده بهینه ازمنابع (انسانی.مالی وفیزیکی).حرکت صحیح به سمت تحقق اهداف کیفی وکمی طرحها.حفاظت از مدارک مالی ارائه به موقع اطلاعات و گزارشهای و تحویل و تحول به موقع دارایی های تکمیل شده برخوردار است.

 

اهداف حسابرسی دولتی چیست ؟

اهداف حسابرسی دولتی عبارت است از ارزیابی عملکرد هر یک از دستگاه های اجرایی در زمینه فعالیت آنها،به منظور حصول اطمینان از موارد زیر: ۱.صورت های مالی به نحوه منصفانه قابل قبول ارائه شده باشد. ۲.رعایت قوانین و مقررات مالی و محاسباتی ۳.میزان در صد تحقق اهداف از پیش تعیین شده ۴.حراست و استفاده بجا و مطلوب از اموال و داراییها و از طریق بخش زیر میتوانید هر دو جزوه حسابرسی دولتی را به صورت رایگان از آی آر حسابداران دانلود کنید

 

توجه:کاربران گرامی لطفا ادرس سایت را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۱۶ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارAdobe PDF Reader l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا