دانلود رایگان جزوه قانون تجارت

دانلود رایگان جزوه قانون تجارت

دانلود رایگان جزوه قانون تجارت

دانلود جزوه قانون تجارت برای رشته حسابداری

 

یکی از درس های رشته حسابداری در مقطع کاردانی درس قانون تجارت می باشد و ما در آی آر حسابداران قبلا کتاب و جزوه قانون بازرگانی را برای این درس قرار دادیم که میتوانید به صورت رایگان آن را دانلود و استفاده کنید و در این پست از سایت برای شما یک جزوه دیگر تحت عنوان جزوه قانون تجارت برای شما آماده کردیم  و فایل این جزوه توسط کوروش عزیزی تهیه و تنظیم شدهه و برای دانلود فایل آن در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

تعریف حقوق در قانون تجارت

الف: حقوق جمع حق است و حق عبارت است از امییازی که در جامعه بر حسب قانون، قرارداد یا عرف و عادت برای شخص به وجود می آید و دیگران موظف به احیرام به آن هسیند. ب :حقوق عبارت است علم شناخت قوانین. به عبارتی بررسی ، تجزیه و تحلیل و شناخت قوانین دانشی است که به آن حقوق گفیه می شود. در این خصوص توضیحات بیشتری در این جزوه ارایه شده است

 

کلیه معاملات شرکیهای تجارتی

شرکیهای تجارتی شرکیهایی هسیند که طبق قانون تجارت تشکیل و دارای شخصیت حقوقی هسیند. کلیه معاملات اینگونه شرکیها درهرصورت تجارتی محسوب می شود به اسیثنای معاملات مربوط به اموال غیرمنقیول آن هم به اسیثنای شرکیهای سهامی که اگرمعامله مربوط به مال غیرمنقول هم انجام دهند ، تجارتی محسوب می شود.

 

انواع دفاتر در قانون تجارت و شرکت ها

طبق ماده ۴ قانون تجارت، هرتاجری به اسیثنای کسبه جز مکلف است دفاتر ذیل را داشیه باشد: دفتر کل و روزنامه دو دفتر اصلی در قانون تجارت می باشند که دفتر روزنامه یکی از دفاتر اصلی می باشد. دفتر روزنامه یا دفتر روزنامه عمومی دفتری است که کلیه معاملات و رویدادهای مالی یک واحد اقتصادی روزانه به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت می‌شوند. و دفتر کل شامل حسابهایی است که برای خلاصه کردن، ذخیره و مرتب سازی رویدادهای مالی واحد تجاری استفاده می‌شود. در دفتر کل، رویدادهای مالی بوسیله بدهکار و بستانکار کردن حساب‌ها ثبت می شوند .  در دوره آموزش دفترنویسی حسابداری تمامی این موارد را آموزش دادیم.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۱ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا