حد نصاب معاملات کوچک سال 1400

حد نصاب معاملات کوچک سال 1400

حد نصاب معاملات کوچک سال ۱۴۰۰

 

بعد از ارایه آموزش صورت معاملات فصلی به صورت صفر تا صد یکی از مواردی که نیاز هست هر ساله حسابداران به صورت دقیق از اون مطلع بشن حد نصاب معاملات کوچک و متوسط و بزرگ می باشد. به همین دلیل در این پست از سایت آی آر حسابداران به موضوع نصاب معاملات کوچک، متوسط و بزرگ در سال ۱۴۰۰ می پردازیم.

امسال هم هیات وزیران در مصوبه ای در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در خصوص تعیین حد نصاب معاملات سال ۱۴۰۰ اقدام کرده است . هیات دولت در این جلسه در اجرای تکلیف مقرر در تبصره (۱) ماده (۳) قانون برگزاری مناقصات، نسبت به تعیین نصاب معاملات اقدام کرد و حدنصاب معاملات سال ۱۴۰۰ تعیین شد. در ادامه به توضیح عبارت حد نصاب پرداخته سپس در مورد حد نصاب معاملات کوچک در گزارشات خرید و فروش فصلی سال ۱۴۰۰ را توضیح میدهیم.

 

حد نصاب در صورت معاملات فصلی به چه صورت می باشد ؟

حدنصاب معاملات به مبلغی گفته می شود، که از طرف وزارت امور و اقتصاد و دارایی تعیین شده تا در صورتی که در یک فصل معاملات از آن کمتر باشد، نیازی به ارائه اطلاعات کد اقتصادی و اطلاعات طرف معامله نباشد. به همین خاطر تمامی معاملاتی که مبلغ آنها از حد نصاب مورد نظر بیشتر باشد باید تمامی اطلاعات طرف معامله ثبت شود. و در زمان ارسال صورت معاملات فصلی اگر مبلغ خرید های انجام شده کمتر از ۵ درصد حد معاملات کوچک در ان سال باشد میتوان لیست گزارشات را به صورت تجمیعی ثبت و ارسال کرد. ما این موارد و تمامی موارد مربوطه را در دوره آموزش صورت معاملات فصلی به صورت کامل آموزش دادیم که میتوانید از این دوره استفاده کنید.

 

خلاصه بخشنامه قانون برگزاری مناقصات در سال ۱۴۰۰

هیئت وزیران در جلسه ۱۹/۲/۱۴۰۰ به پیشنهاد شماره ۱۸۶۶۷/۵۶ مورخ ۸/۲/۱۴۰۰ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره (۱) ماده (۳) قانون برگزاری مناقصات -مصوب ۱۳۸۳- و ماده (۴۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) -مصوب ۱۳۹۳- تصویب کرد:

 

۱- نصاب معاملات موضوع ماده (۳) قانون برگزاری مناقصات -مصوب ۱۳۸۳- به شرح زیر تعیین می‌شود:

حد نصاب معاملات کوچک سال 1400

حد نصاب معاملات کوچک در صورت معاملات فصلی سال ۱۴۰۰ چه میزانی است ؟

حسابداران فعال در بازار هر ساله از ابتدایی سال دنبال حدنصاب معاملات کوچک برای انجام محاسبات و ارسال اظهارنامه صورت معاملات فصلی هستند که حد نصاب معاملات فصلی برای گزارش تجمیعی براساس ۵% مبلغ معاملات کوچک قانون برگزاری مناقصات کشور در هر سال تعیین می‌شود. و برای امسال حد نصاب معاملات فصلی برای گزارش تجمعی مبلغ ۳.۲۵۰.۰۰۰ تومان می باشد. ( مبلغ به تومان می باشد)

 

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    دوره صورت معاملات فصلی واقعا حرف نداشت و عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا