دانلود پاورپوینت حسابداری ارزش منصفانه

دانلود پاورپوینت حسابداری ارزش منصفانه

 

تعداد اسلاید ۲۱
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

تاریخچه در پاورپوینت حسابداری ارزش منصفانه

یشینه به‌کارگیری مفهوم منصفانه بودن در گزارشگری مالی را دست‌کم می‌توان در قانون ۱۸۴۴ ثبت شرکتهای سهامی با مسئولیت نامحدود۳ انگلستان یافت، این قانون تهیه «کامل و منصفانه>>4 ترازنامه‌ها را الزامی می‌نمود. فهوم منصفانه درشکل «درست و منصفانه بودن» کنونی خود برای اولین بار در قانون شرکتهای انگلستان در سال ۱۹۴۸ عنوان شد و در قانون ۲۰۰۶ نیز به‌روز شده است، قانون ۲۰۰۶ مدیران را ملزم می‌کند تا نسبت به «درست و منصفانه بودن حساب داراییها، بدهی‌ها، وضعیت مالی و سودوزیان» اطمینان یابند…

 

حسابداری ارزش منصفانه چیست؟

حسابداری ارزش منصفانه یک روش گزارشگری مالی است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد دارایی‌ها و بدهی‌ها را بر مبنای برآورد قیمت‌هایی گزارش کنند که در صورت فروش دارایی‌ دریافت یا در صورت تصفیه‌ی بدهی پرداخت خواهند کرد. به موجب حسابداری ارزش منصفانه، شرکت‌ها زیان‌های ناشی از کاهش ارزش دارایی یا افزایش بدهی‌های خود را گزارش می‌کنند. این زیان‌ها ممکن است منجر به کاهش حقوق مالکانه و سود شود. طرفداران حسابداری ارزش منصفانه معتقدند، این روش اطلاعات کاملی را افشا می‌کند و شفافیت حسابداری بدین معنی است که صورت‌های مالی، درست و دقیق تهیه شده‌اند و اطلاعات کاملی را درباره‌ی فعالیت‌های موسسه و وضعیت مالی شرکت ارائه می‌کنند.

 

هدف ارزش منصفانه:

بیانیه شماره ۱۵۷ روشن می‌سازد که هدف براورد ارزش منصفانه  انتقال ارزش یک دارایی یا بدهی در تاریخ اندازه‌گیری (یک ارزش جاری) به سرمایه‌گذاران است و هدف، انتقال ارزش بالقوه دارایی یا بدهی فوق در زمانهای مشخص آینده (برای مثال، مبلغی که یک واحد گزارشگر درتاریخ قسط یا سررسید انتظار تحقق آن را دارد) نیست.

 

موارد استفاده کنونی از ارزش منصفانه در گزارشگری مالی:

همان‌گونه که در قسمت قبل تشریح شد، تشخیص اهمیت استفاده از ارزش منصفانه در گزارشگری مالی موضوع جدیدی نیست. در واقع، در طول دهه‌های اخیر از ارزش منصفانه برای دارایی‌های مالی استفاده شده است. اما حتی در طول سالهای فوق نیز استفاده از ارزش منصفانه برای تمامی دارایی‌های مالی الزامی نشده است. الزام ارزش منصفانه، به نوع دارایی‌های مالی که موضوع حسابداری هستند و درجه متفاوت نیت واحد گزارشگر مالی در ارتباط با دارایی‌های یادشده بستگی دارد.

 

منافع و هزینه‌ها :

با وجود اجرای بیانیه شماره۱۵۷، کاربرد ارزش منصفانه درحسابداری همچنان مورد تردید است. دلیل اصلی این تردید، هزینه‌های به‌کارگیری حسابداری ارزش منصفانه در مقابل منافع آن است. طرفداران بیانیه شماره ۱۵۷ استدلال می‌کنند که به‌منظور مربوط بودن ترازنامه برای سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان، و موسسه‌های رتبه‌بندی، ارزش منصفانه باید جایگزین بهای تاریخی داراییها و بدهی‌ها شود. سایر حامیان، به ناهماهنگی ارزش بازار شرکتهایی که در بورس اوراق بهادار نیویورک مبادله می‌شوند و خالص ارزش دارایی‌های صورتهای مالی، اشاره می‌کنند. به‌طور میانگین، ارزش بازار شرکتهای مبادله شده در بورس ۵ برابر خالص دارایی‌هاست.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت حسابداری ارزش منصفانه

اسلاید های پاورپوینت حسابداری ارزش منصفانه

 

دیدگاه موافقان حسابداری ارزش منصفانه:

همچنین، طرفداران حسابداری ارزش منصفانه معتقدند که براوردهای ارزش منصفانه به گزارشگری مالی شفاف‌تر و مربوط‌تر منجر خواهد شد و ارزش منصفانه بهتر از بهای تاریخی که بر مبنای دارایی‌های ثابت۳۲ و اقتصاد مبتنی بر اعتباردهنده۳۳ دهه ۱۹۷۰ میلادی استوار است، اقتصاد دانش‌محور۳۴ را مورد توجه قرار می‌دهد. همچنین، در اقتصاد کنونی به‌طور فزاینده  از سرمایه‌گذاران برای تأمین مالی استفاده می‌شود. این سرمایه‌گذاران را می‌توان به دو دسته سرمایه‌گذار خبره و سرمایه‌گذاران ناآگاه تقسیم کرد. از طریق دکمه آبی زیر میتوانید پاورپوینت حسابداری ارزش منصفانه را تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا