دانلود رایگان جزوه حسابداری بخش عمومی کرباسی + مسئله ها

دانلود رایگان جزوه حسابداری بخش عمومی کرباسی + مسئله ها

دانلود رایگان جزوه درس حسابداری بخش عمومی کرباسی

 

در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران در بخش کتاب ها و جزوات کارشناسی ارشد حسابداری برای شما جزوه درس حسابداری بخش عمومی کرباسی را آماده کردیم و چند وقت پیش برای شما جزوه درس حسابداری بخش عمومی را قرار دادیم که میتوانید آن را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید . برای مشاهده توضیحات بیشتر در خصوص حسابداری بخش عمومی کرباسی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

تعریف حسابداری بخش دولتی :

حسابداری دولتی ، سامانھ اطلاعاتی است کھ رویداد ھای مالی مربوط بھ فعالیت ھای مالی سازمانھای دولتی ، گردآوری ،پردازش ، و گزارش می نماید تا بتوان آنھا تخصیص منابع مالی بھ برنامھ ھای عملیات ، فعالیتھا و سایر خدمات مالی و دریافت و پرداخت مختلف ، تھیھ و برای تصمیمات عقلایی و منطقی در اختیار مقامات دولتی و دولت قرار دھد. ضمنا ما در یک پست جداگانه تمامی استاندارد های حسابداری بخش عمومی را برای شما قرار دادیم که میتوانید آنها را به صورت رایگان دریافت کنید.

 

اھداف گزارگری مالی بخش عمومی:

هیئت تدوین استانداردھای دولتی در بیانیھ شماره یک خود ھدف گزارشکری مالی بخش (GASB) دولتی را تھیھ صورتھای مالی بھ منظور تھیھ نمودن اطلاعات مفید (مربوط و قابل اعتماد) برای بسیاری از مقاصد مختلف می باشد کھ بیشتر جنبھ حسابدھی و تصمیم گیری برای دولت و نھادھای دولتی می باشد کھ این اطلاعات در صورتھای مالی قرار داده میشود.

 

اختلاف بین بالاترین مقام دستگاه اجرایی و ذیحساب

اگر وزیر دستور داد کالایی با خدماتی انجام پذیرد وزیر پاسخ داد کھ اعتبار وجود دارد ولی دستور شما اجرا نمیشود در این حالت ذیحساب باید با ذکر ماده قانونی بھ بالاترین مقام دستگاه اجرایی کتبی پاسخ دھد بدین دلیل دستور اجرا نمیگردد. وزیر این پاسخ را با مشاوران حقوقی خود مطرح میکند اگر ماده قانونی صحیح باشد کھ بایگانی میگردد ولی اگر مشاوران او بیان داشتند کھ میتوان خلاف قانون نباشد این امر انجام پذیرد مراتب بھ ذیحساب کتبی نوشتھ میشود (بھ مسئولیت اینجانب خریداری یا خدمات انجام شود) در این خالت ذیحساب دستور را اجرا و مراتب را در دو نامھ مجزا بھ دیوان محاسبات کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال میکند.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۲ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا