دانلود پاورپوینت حسابرسی کنترل های داخلی و خطر کنترل

دانلود پاورپوینت حسابرسی کنترل های داخلی و خطرکنترل

دانلود پاورپوینت حسابرسی کنترل های داخلی و خطر کنترل

فصل ۹ کتاب حسابرسی پیشرفته دکتر مهدی مرادی خانم نعیمه بیات

 

در این بخش از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما پاورپوینت حسابرسی کنترل های داخلی و خطرکنترل را قرار دادیم که این پاورپوینت بر اساس فصل ۹ کتاب حسابرسی پیشرفته کارشناسی ارشد در ۵۷ اسلاید تهیه و تنظیم شده است . همچنین ما در پست های دیگر برای شما کتاب ها و جزوات حسابرسی پیشرفته را قرار دادیم که میتوانید از آنها هم استفاده کنید. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود پاورپوینت حسابرسی کنترل های داخلی و خطر کنترل در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

مقدمه پاورپوینت حسابرسی کنترل های داخلی و خطرکنترل

ضعف کنترل های داخلی می تواند منجر به زیان های قابل توجه و همچنین تحریف های با اهمیت در صورتهای مالی شود. بر این اساس ضروری است به موضوع کنترل های داخلی و استقرار یک ساختار کنترلی کار آمد و اثربخش در شرکت توجه شود. باید توجه داشت که مسئولیت های مدیریت و حسابرس در خصوص کنترل های داخلی با یکدیگر متفاوت است.

 

مسئولیت مدیریت در خصوص استقرار کنترل های داخلی

مدیریت سازمان، مسئول ایجاد و برقراری کنترل های داخلی در واحد تجاری است. استقرار کنترل های داخلی توسط مدیریت باید با در نظر گرفتن هزینه ها و منافع کنترل ها صورت گیرد. بنابراین مدیران باید چنان سیستمی از کنترل های داخلی را در سازمان ایجاد کنند که این سیستم نسبت به ارائه مطلوب صورتهای مالی، اطمینانی معقول (نه مطلق) ایجاد نماید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، وجود محدودیت های ذاتی در کنترل های داخلی است. بدیهی است بهترین سیستم کنترل داخلی هم ممکن است در اجرا، اثربخشی لازم را نداشته باشد. بنابراین ساختار کنترل های داخلی در صورتی اثربخش است که با نهایت دقت طراحی و اجرا شود.

 

چارچوب کنترل های داخلی کوزو

یکی از تحقیقات معتبر انجام شده در رابطه با کنترل های داخلی، که توسط اغلب شرکت های آمریکایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، تحقیق کمیته سازمان های مسئول است. در سال ۱۹۹۲ این کمیته اقدام به انتشار نتایج مطالعه تعریف و طراحی سیستم های کنترل داخلی و ارائه رهنمودهایی برای ارزیابی سیستم کنترل داخلی کرد. گزارش مزبور مسئولیت های کارکنان را در مورد اجرای صحیح کنترلها شرح داده و نقش حسابرسان مستقل را در ارزیابی این کنترل ها تشریح می کند.

 

محیط کنترلی  شامل چه مواردی و اهمیت

محیط کنترلی، شامل استانداردها، فرآیندها، و ساختارهایی است که مبنای عملکرد کنترل های دب در سازمان را فراهم می آورد. در واقع، محیط کنترلی از مجموعه عواملی تشکیل می شود که برای دستار سیاست های واحد تجاری طراحی شده است و منعکس کننده نگرش کلی مدیریت واحد تجاری و مالکان آن درباره استقرار سیستم کنترل داخلی و اهمیت آن برای واحد تجاری است…

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت حسابرسی کنترل های داخلی و خطر کنترل

تصویر اسلاید های پاورپوینت حسابرسی کنترل های داخلی و خطرکنترل

اصل پنجم: تاکید بر حسابدهی و پاسخگویی

مدیریت باید مسئولیت اهداف تجاری شرکت را به افراد و بخش های مشخص واگذار و نتایج لازم را از آنها مطالبه کند. اختیارها و مسئولیت ها ممکن است از طریق شرح وظایف رسمی، آموزش کارکنان، طرحهای عملیاتی، برنامه ها و بودجه ها تدوین و تفویض شود. یکی از ابزارهای مهم تفویض اختیار و مسئولیت، راهنمای مدون سیاست ها و رویه ها می باشد. این راهنما سیاست های مدیریت را برای اداره فعالیت های معین به دقت توضیح می دهد. علاوه بر این، سیستم ها و روش های مورد استفاده برای پردازش، فهرست حساب های مورد نیاز سازمان، نمونه ای از فرم ها، مدارک مورد نیاز و مواردی از این قبیل را مستند می کند. از این راهنما می توان به عنوان منبع و مرجعی برای راهنمایی کارکنان و همچنین آموزش کارکنان جدید استفاده نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا