دانلود پاورپوینت پولشویی ( 22 اسلاید حرفه ای)

دانلود پاورپوینت پولشویی ( 22 اسلاید حرفه ای)

دانلود پاورپوینت پولشویی ( نهاد های پولی و مالی )

تهیه کننده : علی توکلی و رسول پورکاظمیان

استاد : خانم دکتر صیادی

پولشویی چیست ؟

پولشویی، عبارت است از هر نوع عمل یا اقدام به عمل برای مخفی کردن یا تغییر ظاهر هویت نامشروع حاصل از فعالیت های مجرمانه، از قبیل اختلاس، تبانی در معاملات دولتی، کلاهبرداری، فرار مالیاتی، قاچاق کالا و ارز، فحشا، قمار، قاچاق مواد مخدر، ربا، سرقت و سایر اعمال خـلاف قانون به گونه ای که وانمود شود، این عواید از منابع قانونی سرچشمه گرفته است . و درمفهوم عامیانه یعنی شسته شدن و تبدیل پول کثیف به پول تمیز به نوعی که پس از خروج قانونی جلوه می کند .

 

پولشویی معکوس

پولشویی معکوس عبارت است از پنهان کردن و پوشش دادن منابع مالی مشروع که برای اهداف و اعمال نامشروع استفاده شده‌اند . این کار معمولاً برای تأمین مالی تروریست انجام می‌شود اما می‌تواند مورد استفاده سازمان‌های تبهکاری واقع شود که در معاملات قانونی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و قصد خارج کردن سرمایه‌های قانونی از چرخه رسمی را دارند. پولهایی که بدون محاسبه و از مخفی کردن معاملات مالی به دست آمده باشند شامل گزارش‌های رسمی مالی نمی‌شوند و ممکن است برای فرار مالیاتی مورد استفاده قرار گیرند.

 

تاریخچه پولشویی

پولشویی برای اولین باردر یونان باستان صورت گرفت پولشویی به عنوان یک جرم حدود سه دهه سابقه دارد  و عملا از دهه ۱۹۸۰و اساسا در مورد قاچاق دارو های روان گردان و مواد مخدر مطرح گردید . ولی سابقه پولشویی و مباحث مربوط به آن بیش از این است درباره واژه پولشویی به عنوان یک جرم چندین دیدگاه و نظریه وجود دارد.

 

علت پولشویی چیست؟

به دو دلیل صورت میگیرد یکی اینکه منابع اصلی ناشناس بماند و علت دوم آن نیز ممکن است برای فرار از مالیات باشد . پولشویی جزو جرم های فرعی محسوب میشود زیرا هدف آن پنهان کردن جرم اصلی است . مجازات پولشویی نیز بر اساس مبهم بودن جرم اصلی افزایش پیدا میکند ؛ جرم اصلی ممکن است قاچاق مواد ، رشوه ، اختلاس و یا سایر کار های غیر قانونی باشد که به واسطه پولشویی میتواند مبهم شود. افرادی که از پولشویی برای مبهم کردن جرم اولیه خود استفاده میکنند معمولا خودشان به صورت مستقیم به پولشویی دست نمی زنند و در این میان از افرادی هم به عنوان واسطه استفاده میکنند که در انجام جرم اصلی دخالت ندارند . این افراد واسطه ممکن است از نوع جرم اصلی خبر نداشته باشند .

 

تصویر اسلاید های دانلود پاورپوینت پولشویی ( نهاد های پولی و مالی )

تصویر اسلاید های دانلود پاورپوینت پولشویی ( نهاد های پولی و مالی )

 

پولشویی و ارز دیجیتال

ظهور فناوری بلاک چین گسترش ارزهای رمزنگاری شده و سایر دارایی های رمزنگاری را تسهیل کرده است . ارزهای رمزنگاری شده که توسط الگوریتم های رمزنگاری ایمن شده و بدون نیاز به مرجع بانک مرکزی در گردش هستند ، سیستم های مالی سنتی را مختل کرده و به طور گسترده در سیستم عامل های مبادله در حوزه های قضایی در سراسر جهان مورد معامله قرار می گیرند . با این حال ، وجود اختلال در ارزهای رمزنگاری شده ، پتانسیل سوء استفاده مجرمان از این فناوری را برای فرار از کنترل های رایج مبارزه با پولشویی افزایش داده است. از طریق دکمه زیر میتوانید فایل پاورپوینت مربوطه را تهیه و دانلود کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا