موضوعات صورتحساب های الکترونیکی در سامانه مودیان

موضوعات صورتحساب های الکترونیکی در سامانه مودیان

موضوعات صورت حساب های الکترونیکی در سامانه مودیان

(صورتحساب مرجع – صورتحساب اصلاحی – صورتحساب ابطالی – صورتحساب برگشت از فروش)

 

در پست قبلی در سایت آی آر حسابداران در خصوص انواع صورت حساب های الکترونیکی در سامانه مودیان به صورت کامل صحبت کردیم و با انها اشنا شدیم. اما یک دسته بندی دیگری هم برای صورت حساب های الکترونیکی وجود دارد که به آنها موضوعات صورتحساب های الکترونیکی گفته میشود و در ادامه میخواهیم با آنها آشنا شویم.

 

دسته بندی جدید صورتحساب های الکترونیکی یا موضوعات انها

این دسته بندی بر اساس صورت حساب های است که ارسال شده که در ادامه به صورت کامل با انها اشنا میشویم ولی به صورت مختصر این موضوعات شامل : ۱ – صورتحساب اصلی یا مرجع ۲ – صورت حساب اصلاحی یا ویرایش شده ۳- صورتحساب ابطالی ۴ – صورتحساب الکترونیکی برگشت از فروش می باشد که در فیلم آموزشی زیر به صورت کامل راجب موضوعات صورتحساب های الکترونیکی صحبت میکنیم

 

فیلم شماره ۵ در خصوص آموزش سامانه مودیان مالیاتی

دانلود فیلم آموزشی مربوطه – کلیک کنید

 

موضوع صورتحساب الکترونیکی

    • صورتحساب اصلی فروش : اولین صورت حساب الکترونیکی که صورتحساب مرجع نیز نامیده می شود. 
    • صورتحساب اصلاحی : صورت حسابی است که بر اساس آخرین سریال موجود ضمن درج شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع بر روی آن صادر و پس از تایید خریدار جایگزین اصلی می شود
    • صورتحساب ابطالی : صورت حسابی است که بر اساس آخرین سریال موجود صادر و منجر به ابطال صورتحساب اصلی و یا اصلاحی می گردد
    • صورتحساب برگشت از فروش : برای برگشت قسمتی از موضوع معامله توسط فروشنده جهت اصلاح مقادیر صورت حساب اصلی و یا اصلاحی با آخرین سریال موجود صادر می شود.

 

دوره آموزش سامانه مودیان مالیاتی به صورت صفر تا صد

اگر قصد یادگیری کامل سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی را دارید . ما در یک دوره آموزشی به صورت کامل و نکته به نکته سامانه مودیان مالیاتی را آموزش دادیم که شما هم میتوانید در پست : آموزش سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی این دوره را بررسی و در صورت نیاز تهیه کنید و به یک شخص حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا