دانلود رایگان پاورپوینت نقدی بر نظریه مازاد و جایگاه آن

دانلود رایگان پاورپوینت نقدی بر نظریه مازاد و جایگاه آن

دانلود رایگان پاورپوینت نقدی بر نظریه مازاد و جایگاه احتمالی آن در آینده

 

تعداد اسلاید ۲۹
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

مقدمه پاورپوینت نقدی بر نظریه مازاد و جایگاه احتمالی آن در آینده

با گسترش مالکیت عمومی بنگاه های اقتصادی که در قالب ظهور شرکت های سهامی عام تحقق می یابد، نیاز به اطلاعاتی سودمند، که بتوان بر اساس آن ها در خصوص سرمایه گذاری و نیز ارزیابی عملکرد    گذشته شرکت ها و پیش بینی عملکرد آینده شرکت ها تصمیم گیری کرد، افزایش می یابد. از این رو ارائه صورت های مالی اساسی، که اطلاعات مالی شرکت ها را ارائه می دهند، می توانند نقش قابل توجهی در تصمیمات مربوط به بازار سرمایه داشته باشند. با توجه به این امر و مطالعات صورت گرفته در ارتباط با رفتار بازار سرمایه و سرمایه گذاران در قبال اطلاعات حسابداری و مشاهده سودمندی اطلاعات حسابداری، مدل های قیمت گذاری سهام مطرح شده اند. این مدل ها به شکلی هستند که با برآورد ارزش ذاتی سهام، می توان در خصوص فروش، خرید یا نگهداری سهام موجود، تصمیم گیری کرد.

 

مدل های ارزیابی سهام

یکی از شیوه هایی که به منظور تصمیم گیری در خصوص خرید، فروش یا نگهداری سهام شرکت ها مورد توجه قرار می گیرد، تجزیه و تحلیل شرکت است. بر این اساس، پس از بررسی عوامل مؤثر بر اقتصاد و صنعت و عوامل مؤثر ساختاری چون: روندهای اجتماعی، تکنولوژی و سیاسی و قانونی، شرکت بر اساس عواملی چون: استراتژی های رقابتی، نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. پس از تجزیه و تحلیل های مذکور یک گام دیگر برای تصمیم گیری در خصوص خرید، فروش یا نگهداری سهام باقی می ماند و آن  برآورد ارزش ذاتی سهام شرکت است. هرگاه ارزش ذاتی برآوردی بیشتر از قیمت جاری بازار باشد باید اقدام به خرید سهام کرد و در مقابل هرگاه قیمت جاری بازار بیشتر از ارزش ذاتی برآوردی باشد باید از خرید سهام اجتناب کرده و حتی آن را فروخت.

 

چه عواملی سودهای نامتعارف را ایجاد می کند؟

همان طور که اشاره شد، در نظریه مازاد ارزش سهام یا ارزش شرکت بر اساس ارزش دفتری و سودهای نامتعارف را شناسایی کرد، شاید بتوان نتایج متفاوت برخی از تحقیقات مشابه صورت گرفته در کشورهای مختلف را تفسیر کرد و با نگاه به آینده و با توجه به جهت گیری تخصیص منابع در آینده پیش رو جایگاه احتمالی نظریه مازاد را در آینده ترسیم کرد.

 

اقتصاد آینده و حرکت به سمت تخصیص بهینه منابع

اقتصاد آینده و حرکت به سمت تخصیص بهینه منابع با توجه به پیشرفت های صورت گرفته و افزایش روز افزون سرعت پردازش و انتقال اطلاعات و نظر به اهمیت اطلاعات در تصمیم گیری ها، انتظار می رود که سرمایه گذاری ها هم جهت با گسترش پردازش و انتقال اطلاعات بموقع به سرمایه گذاران در جهت تخصیص بهینه منابع جامعه صورت گیرد. منظور از سرمایه گذاری، سرمایه گذاری به معنای تام کلمه است به طوری که سرمایه گذاری یک مدیر در یک فعالیت و … را شامل می شود. با توجه به موارد پیش گفته و تأمل در روند اقتصادی جوامع انتظار می رود که اقتصاد جوامع به سمت اقتصادهای سالم جرکت کنند و منابع جامعه به شکل بهینه ای در جامعه تخصیص داده شوند.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا