دانلود رایگان پاورپوینت هماهنگ سازی حسابداری بین المللی

دانلود رایگان پاورپوینت هماهنگ سازی حسابداری بین المللی

هماهنگ سازی حسابداری بین المللی با استفاده

از دیدگاه های دیالکتیک هگل و قدرت فوکو

پاورپوینت هماهنگ سازی حسابداری بین المللی با استفاده از دیدگاه هگل و فوکو

 

در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری برای شما فایل پاورپوینت هماهنگ سازی حسابداری بین المللی با استفاده از دیدگاه های دیالکتیک هگل و قدرت فوکو و همیچنین در یک پست قبلی برای شما دانلود پاورپوینت تطابق بین استانداردهای IFRS و GAAP را قرار دادیم که در صورت نیاز میتوانید از آن استفاده کنید. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود پاورپوینت هماهنگ سازی حسابداری بین المللی با استفاده از دیدگاه هگل و فوکو در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

خلاصه دانلود پاورپوینت هماهنگ سازی حسابداری بین المللی

همسوسازی استانداردهای حسابداری در سطح ملی و بین المللی، یکی از موضوعات مطرح در دهه های اخیر بوده است. در این مقاله،از رویکرد فلسفی برای بررسی تعامل آرای اندیشمندان با موضوع هماهنگ سازی در حسابداری استفاده می شود.اعتقاد بر این است که کسب آگاهی از رویکردهای فلسفی می تواند بینش وسیع تری در این زمینه فراهم آورد. لذا نظرات اندیشمندان غربی نظیر هگل و فوکو مورد بررسی قرار می گیرد. چنین نتیجه گیری می شود که فرایند هماهنگ سازی بین المللی را می توان تحت فرایند دیالکتیک مورد بررسی قرار داد و برای تبیین بیشتر از اندیشه های دیگری نظیر هم ریختی، قدرت /دانش بهره برد.

 

مقدمه دانلود پاورپوینت هماهنگ سازی حسابداری بین المللی

جهان شاهد استاندارد سازی زمان،ابزارهای ارتباطی ،روشهای تولید و مقیاسهای گوناگون بوده است،که سازمانهای مختلفی مثل سازمانهای بین المللی استاندارد شکل گرفته و قواعدی را وضع کرده است. استاندارد سازی بخشی از سلسله مراتب توسعه فراگیر است که به آن مدرنیته می گویند (منزلی، ۲۰۰۵) در جامعه مدرن هماهنگ سازی استانداردهای حسابداری و سایر موضوعات آن امری حتمی و لازم است. هماهنگ سازی استانداردهای بین المللی حسابداری چگونه شکل گرفته و گسترش یافته و موضوع پذیرش عمومی قرار می گیرد؟ هاپورد (۲۰۰۰) معتقد است که در این زمینه دانش اندکی کسب شده و آنچه بدست آمده بیشتر تحت تاثیر ابعاد فرهنگی و روان شناسی است . رویکرد این مقاله، رویکرد دیالکتیک هگل که جهان به عنوان تغییرات ثابتی از تز،آنتی تز و سنتز است.

 

مبانی نظری دیالکتیک هگل

هگل (۱۷۷۰-۱۸۳۰)فلسفه دیالکتیک را مطرح کرد.بر آن اساس،تضادها به عنوان منشا و ریشه اصلی همه تغییرات محسوب می شود. دیدگاههایی درباره مزایای هماهنگ سازی استانداردهای بین المللی ارائه شده که به این دیدگاهها اصطلاحا تز گفته می شود. بر این اساس تمام استفاده کنندگان صورتهای مالی در تمام کشورها دارای نیازهای یکسانی هستند که معاملات اقتصادی را برحسب  واژه های حسابداری در هر شرایط و با استفاده از روشهای مشابه اندازه گیری می کنند.در مقابل این دیدگاه آنتی تز بوجود می آید که اعتقاد بر این است حسابداری در نتیجه محیط منحصر به فرد شکل می گیرد و همه شرایط را نمی توان هماهنگ کرد و جنبه مخالف و متقابل با تز را ایجاد می کند.دردیدگاه سنتز دوره ای از تضادها بوجود می آید و به واسطه مطابقت تز و آنتی تز،ناسازگاری را بر طرف می کند.(لازم به ذکر است که سنتز خود تز جدیدی می شود و آنتی تز دیگری می گیرد و این فرایند مستمر و هوشمند ادامه می یابد)

 

مواردی که در رابطه با هماهنگ سازی وجود دارد عبارتند از :

پدیده نئولیبرالیسم به دنبال خصوصی سازی و ایجاد رقابت است که در آن بازارهای آزاد موجب کارایی و توزیع منصفانه منابع اقتصادی می شود .از این رو به حسابداران توصیه می شود که نقش خود را به صورت ثبت صحیح ،اندازه گیری دقیق و گزارشگری بی طرفانه بر عهده گیرند.در نتیجه ،نئولیبرالیسم معتقد به وجود مدل دوگانه حسابداری نیست. شرکتهای بزرگ بین المللی و خدماتی حسابداری نیز از عدم وجود مدلهای دوگانه استقبال می کنند. بر این اساس ، استانداردهای حسابداری در سطح بین المللی باید سازگار با نظریه فرهنگ آزاد باشد. مشکلات اندازه گیری و گزارشگری حسابداران در سراسر دنیا مشابه است و از این رو ، وظیفه حسابداران،ارائه اطلاعات مفید و قابل مقایسه در سطح بین المللی می باشدکه در این صورت ،  موجب می شود تا سازمانهای جهانی نظیر سازمانهای تجارت جهانی ، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی صندوق بین الملل پول و بانک جهانی در یک راستا قرار گیرند.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت هماهنگ سازی حسابداری بین المللی با استفاده از دیدگاه هگل و فوکو

تصویر اسلاید های پاورپوینت هماهنگ سازی حسابداری بین المللی با استفاده از دیدگاه هگل و فوکو

نتیجه گیری پاورپوینت هماهنگ سازی حسابداری بین المللی از دیدگاه  هگل فوکو

هر ترکیبی که در سالهای آینده رخ می دهد، نتیجه نظام فکری است که فرصت و قدرت لازم را به دست می آورد. این نظام فکری سطح هم ریختی را تحت تاثیر قرار می دهد.نظام فکری معتقد به این که استانداردهای بین المللی داروی همه دردهاست ، اغلب از دیدگاههای نئولیبرال نشات می گیرد. به هر حال این نظامهای فکری باید جامعه ،فرهنگ و عوامل تاریخی را به عنوان عامل تاثیر گذار در گزارشگری مالی در نظر بگیرند. رویکرد دیالکتیک برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی هماهنگ سازی بین المللی حسابداری می تواند مفید باشد به هر حال ،احتمال ادامه هم ریختی ساختاری و نهادی گزارشگری مالی بسیار زیاد است.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۴ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا