دانلود پاورپوینت اقتصاد ژاپن

دانلود پاورپوینت اقتصاد ژاپن

دانلود پاورپوینت اقتصاد ژاپن

دانلود پاورپوینت اقتصاد و توسعه ژاپن

تهیه کننده: علی توکلی،رسول پورکاظمیان

 

مقدمه پاورپوینت اقتصاد ژاپن

ژاپن کشوری است جزیره‌ای در آسیای شرقی واقع در شمال غربی اقیانوس آرام است. ژاپن از شمال با روسیه، از غرب با دریای ژاپن، چین، کره شمالی و کره جنوبی مرز آبی دارد. ژاپن یکی از قدرت‌های اصلی اقتصادیِ جهان و سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است.ژاپن یک کشور پادشاهی مشروطه است. کشور ژاپن عضو سازمان ملل متحد، جی۴، جی۸ و APEC است. ژاپن پنجمین بودجه دفاعی جهان را دارد (۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱) و چهارمین کشور صادرکننده در جهان (۷۶۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰) و ششمین کشور بزرگ واردکننده است (۶۳۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰).

 

جمعیت  و منابع

بر اساس سرشماری رسمی، جمعیت ژاپن در ۲۰۲۰ ، ۱۲۶ میلیون و ۶ هزار و ۹۷۲ نفر (رتبه یازدهم در جهان) بود که در مقایسه با سرشماری سال پیش از آن، ۰.۳۰ درصد کمتر است. این سرشماری نشان می دهد که روند کاهش جمیعت ژاپن (از اولین سرشماری انجام شده در سال ۱۹۲۰ به این سو) آغاز شد و طبق برخی پیش بینی ها جمعیت ژاپن در سال ۲۰۵۰ زیر ۱۰۰ میلیون نفر خواهد بود. تراکم جمعیت در هر کیلومتر مربع ۳۳۸ نفر می باشد. از نظر طول عمر با میانگین ۷/۸۳ سال اولین رتبه جهان را به خود اختصاص داده است . امید به زندگی در ژاپن ۸۵ سال میباشد .

 

اقتصاد و توسعه ژاپن

کشور ژاپن با داشتن تولید ناخالص داخلی به میزان ۵ تریلیون دلار سومین قدرت اقتصادی جهان (پس از آمریکا و چین) بوده و در آسیا نیز رتبه دوم را از این لحاظ داراست. صادرات بخش عمده‌ای از درآمدهای اقتصادی ژاپن را تشکیل می‌دهد و آمریکا با ۲۲٫۷٪، چین با ۱۳٫۱٪ و کره جنوبی با ۷٫۸٪ عمده‌ترین شرکای تجاری این کشور هستند. محصولات صادراتی عمدهٔ ژاپن شامل تجهیزات ترابری، خودرو، صنایع الکترونیک، ماشین‌آلات الکتریکی و صنایع شیمیایی هستند. در بخش صنایع ژاپن به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در زمینه تولید خودرو، تجهیزات الکترونیکی، ماشین ابزار، فولاد و فلزات غیرآهنی، کشتی‌سازی، صنایع شیمیایی و نساجی و نیز صنایع غذایی فرآوری شده محسوب می‌شود.

 

توسعه اقتصادی ژپن

تولیدمحوری و حمایت اصولی از صنایع داخلی:دولت ژاپن برای افزایش مزیت‌های صادراتی خود حتی بارها اقدام به کاهش ارزش پول ملی خود (ین در مقابل دلار آمریکا) کرد تا کالای ژاپنی برای خریداران خارجی ارزان­‌تر تمام شود و صادرات ژاپن افزایش یابد. در مقابل توسعه‌ی صادرات، دولتمردان ژاپنی به‌خوبی واقف بودند که نیازمند فناوری­‌های موجود در سایر کشورهای پیشرفته هستند، اما به هیچ عنوان قصد نداشتند با آزادسازی واردات، بازار مصرف تولیدات داخلی خود را دچار خطر کنند. به همین جهت بر واردات کالاهایی تمرکز کردند که هم‌زمان با ورود آن‌ها، انتقال فناوری نیز ممکن می‌شد.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت اقتصاد ژاپن

تصویر اسلاید های پاورپوینت اقتصاد ژاپن

گردشگری و اهمیت ان در اقتصاد

بدون شک ژاپن را می‌توان یکی از شگفت انگیزترین سرزمین‌های دنیا دانست که سالانه تعداد زیادی از مردم جهان برای آشنایی با آن به این کشور زیبا و کوچک سفر می‌کنند. ژاپنی‌ها در طول سال های زیاد فارغ از جمعیت و وسعت سرزمینشان یکی از تاثیر گذارترین کشورها بوده‌اند. ژاپن علاوه بر آنکه از نظر تکنولوژی و پیشرفت در این زمینه، توانسته است بسیاری از جهانیان را مبهوت به خود کند، از جهاتی دیگر نیز توانسته است زبان زد باشد. یکی از این زمینه ها فرهنگ، هنر و آداب و رسوم مردمان این کشور است. از طریق دکمه زیر میتوانید پاورپوینت مربوطه را تهیه و دانلود کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا