دانلود پاورپوینت تئوری های دستوری حسابداری

دانلود پاورپوینت تئوری های دستوری حسابداری

دانلود پاورپوینت تئوری های دستوری حسابداری

پاورپوینت درس تئوری حسابداری

 

تعداد اسلاید ۴۳
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

مقدمه پاورپوینت تئوری های دستوری حسابداری

تئوری در ساده ترین شکل خود چیزی جز باور نیست ولی برای اینکه تئوری سودمند واقع شود باید مورد قبول طیفی گسترده واقع شود. تا کنون برای تئوری، تعاریف زیادی ارائه شده است. ممکن است یک تئوری، مشترک چندین رشته علمی باشد. بنابراین ارائه یک تعریف واحد و جامع برای یک تئوری کار ساده ای نیست. دانشمندان با عبارت و روشهای مختلفی و به اقتضائات آن را تعریف نموده اند.

 

هدف تئوری چیست ؟

هدف تئوری توصیف و پیش بینی یک پدیده است. توصیف بدین معنی که دلایلی را برای پدیده مشاهده شده فراهم و پیش بینی بدین معنی که تئوری در بین وقایع گذشته رابطه ای را پیدا کرده که بتوان آنرا به آینده نیز تسری داد. یا رویدادهای مشاهده نشده را پیش بینی کرد. این به آن معنی نیست که رویدادهایی رخ نداده را در آینده پیش بینی کند بلکه منظور رویدادهای می باشد که در گذشته اتفاق افتاده، ولی اسناد و مدارکی برای آنها جمع آوری نشده است.

 

هدف تئوری حسابداری

هدف تئوری حسابداری فراهم کردن مجموعه ای از اصول و روابطی است که عملیات مشاهده شده حسابداری را بیان و عملیات مشاهده نشده را پیش بینی کند. پدیده های مشاهده نشده الزاما پدیده های آینده نمی باشند، آنها شامل پدیده هایی می شوند که رخ داده اند ولی در مورد آنها شواهد منظم (سیستماتیک) جمع آوری نشده است.

 

اهداف حسابداری عملیاتی و دستوری

هدف حسابداری عملیاتی ارائه اطلاعاتی برای تصمیمات مدیریت و سرمایه گذاران بوده و درحسابداری دستوری هدف هماهنگ نمودن حقوق مالکان یا حقوق صاحبان سهامداران و سایر گروه های ذینفع در داخل یا خارج سازمان می باشد. آنچه از دیدگاه صاحبنظران تئوری دستوری با اهمیت است تدوین اهداف، تبیین تابع هدف و چگونگی اثر گذاری هر متغیر برعناصر آن تابع می باشد.تئوریهای دستوری هیچ گونه معیار و مشخصه ای را برای ارزیابی اهداف در اختیار قرار نمیدهند بر این اساس تصمیم گیری پیرامون تدوین و ارائه اهداف تابعی از ارزشهای ذهنی افراد خواهد بود .

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت تئوری های دستوری حسابداری :

 

تئوریهای دستوری

در بیشتر موارد تئوریها سودمندی تصمیمات حسابداری بر مبنای مفروضات کلاسیک سود و ثروت یا مفروضات اقتصادی تصمیم گیر منطقی تعریف می شود این تئوریها معمولا اصلاحاتی روی معیار بهای تمام شده تاریخی در هنگام تورم یا ارزشهای بازار داراییهای جاری در حساب اعمال می کنند. در واقع آنها تئوریهای اندازه گیری حسابداری هستند. روش دستوری تدوین تئوری حسابداری عموما مورد استفاده سازمانهای حرفه ای بوده و شامل صدور بخشنامه ها و اعلامیه ها میشود که در رابطه با آئین نامه روشهای اجرائی حسابداری میباشد و هدف نظم بخشیدن به روشهای عملی میباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا