دانلود رایگان پاورپوینت تاریخچه بودجه

دانلود رایگان پاورپوینت تاریخچه بودجه

دانلود رایگان پاورپوینت تاریخچه بودجه

ارائه دهنده: علی توکلی

 

در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما پاورپوینت تاریخچه بودجه را قرار دادیم این فایل توسط جناب آقای علی توکلی تهیه و تنظیم شده است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان این فایل پاورپوینت حسابداری در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید

 

مقدمه پاورپوینت تاریخچه بودجه

چون مفهوم بودجه از آغاز پیدایشش تا کنون تغییر و تحول بسیار یافته است؛ از این رو تعریف جامعی که در برگیرنده تمام مفاهیم آن در دوره های گذشته و زمان حال باشد کار دشواری است.اگر نظام بودجه ریزی کشور را به ساختمانی تشبیه کنیم ، اصول بودجه فونداسیون و اسکلت آن محسوب میشود . انسان ها در دوران مختلف همیشه درصدد بوده اند تا نیاز ها و خواسته های خود را به نوعی از امکاناتی که در طبیعت وجود دارد تامین نماید.

 

تاریخچه بودجه

بودجه واژه­ای است با ریشه­ی فرانسوی. از نظر لغوی در قانون مالی ایران از کلمه­ی بوژت(Boujette) گرفته و سپس در زبان انگلیسی به نام Budjet اقتباس شده است و علت این امر آن است که رویه ی تنظیم بودجه و به تصویب رساندن آن در پارلمان ابتدا از کشور انگلستان شروع شده. پیدایش حکومت مشروطه و مقرراتی که برای نظارت عموم در داخل و خارج کشور ؛ در چنین کشوری وجود داشت باعث شد که موضوع بودجه به سرعت اهمیت زیادی پیدا کند. از ابتدای حکومت نورمن ها (قرن۱۳) در انگلستان اعیان و ثروتمندان عدم رضایت خود را از وضع مالیات ها توسط پادشاه ابراز نمودند.

 

تاریخ بودجه در ایران

در ایران و پیش از انقلاب مشروطه ، هر شهرستان برای خود بودجه ای داشت ؛ که به وسیله مستوفیان ( ماموران وصول خزانه ) زیر نظر وزیر مالیه تنظیم میشد . در ایران نخستین بودجه به مفهوم امروزی را صنیع الدوله هدایت وزیر مالیه وقت در سال ۱۲۸۹ تهیه نمود و چون قبل از پیشنهاد بودجه به مجلس مورد سو قصد قرار گرفت و ترور شد وزیر بعد از او بودجه تهیه شده به نام او را به مجلس دوره دوم پیشنهاد کرد . در این بودجه که عمده ترین بخش آن را مالیات و کشاوری تشکیل میداد این بودجه به تصویب مجلس نرسید .

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا