دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری تعهدی در شرکتهای دولتی

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری تعهدی در شرکتهای دولتی

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری تعهدی در شرکتهای دولتی

تهیه و تنظیم : حسن اصلانی

 

اجرای حسابداری تعهدی

وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۸۱ با تهیه دستورالعمل جدید برای نخستین بار امکان شناسایی برخی از تعهدات دستگاههای اجرایی و ثبت آن در صورتهای مالی را فراهم آورد و اولین قدم، هر چند کوچک، به سمت اجرای حسابداری تعهدی در دستگاههای اجرایی کل کشور برداشته شد. در حال حاضر نیز معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور در رویکرد کوتاه مدت خود بازنگری در رهنمودهای حسابداری دولتی با رعایت ماده ۷۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را مدنظر قرار داده است. در رویکرد درازمدت نیز تدوین استانداردهای حسابداری بخش عمومی با همکاری سازمان حسابرسی در حال اقدام می‌باشد.

 

ضرورت اجرای حسابداری تعهدی

صورتهای مالی بر مبنای تعهدی، اطلاعات حسابداری جامعتری نسبت به اطلاعات حاصل از سیستم سنتی حسابداری نقدی ارائه می دهد. صورتهای مالی بر مبنای تعهدی برای یک بخش، شامل صورت عملیات، صورت برنامه، صورت داراییها و بدهیها، صورت جریانهای وجوه نقد ، صورت مبادلا‌ت حسابهای مستقل و یادداشتهای همراه می باشد .

 

چالشهای احتمالی اجرای حسابداری تعهدی

منطق زیربنای تغییرات این است که سیستم حسابداری سنتی تاکید اندکی بر رعایت محدودیتهای خرج کردن و مسئولیت پذیری در برابر جریانهای نقدی و مانده ها داشت. طرح سنجش عملکرد شامل «خروجیها»، «اثربخشی» و «نتایج» فعالیتهاست و با بررسی تعهدات درازمدت و کل وضعیت مالی، مدیران را مسئول «هزینه یابی کامل» عملیات می کند. اطلاعات تعهدی برای بررسی دقیق هزینه یابی کامل، خدمات و شاخص اثربخشی عملکرد برنامه ریزی شده نگهداری می شوند…

 

چالشهای احتمالی اجرای حسابداری تعهدی

واقعیت این است که سیستم حسابداری تعهدی در بیشتر موارد راه حل بهتری برای مسائل مهمی نظیر تخصیص منابع یا هزینه های مشترک میان برنامه ها ارائه نمی کند و ممکن است در واقعیت منجر به ایجاد اطلا‌عات گیج کننده و نادرست برای استفاده کنندگان گزارشهای مالی شود. از طریق لینک زیر میتوانید پاورپوینت حسابداری تعهدی در شرکتهای دولتی را به صورت رایگان از سایت دانشجویان حسابداری ایران دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۴۵۰ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا