دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری صنعتی 1

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری صنعتی 1

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری صنعتی ۱

حسابداری صنعتی (۱) تالیف دکتر محمد عرب مازار یزدی

 

در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران در بخش کتاب ها و جزوات حسابداری برای شما پاورپوینت حسابداری صنعتی ۱ را آماده کردیم. ما در این پست ۳ فایل پاورپوینت برای این درس برای شما قرار دادیم و همچنین در پست های قبلی سایت آی آر حسابداران برای شما جزوه درس حسابداری صنعتی ۱ را قرار دادیم که میتوانید آن را هم به صورت رایگان از سایت دانلود کنید. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری صنعتی ۱ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

کاربردهای حسابداری بهای تمام شده

اطلاعات بدست آمده از سیستم «حسابداری بهای تمام شده» در دو زمینه «حسابداری مالی » و «حسابداری مدیریت » بکار گرفته می شود . در حسابداری مالی برای تعیین «بهای تمام شده کالای فروش رفته » در صورت حساب سود و زیان و نیز بهای تمام شده « موجودیهای جنسی » در ترازنامه استفاده می شود . در حسابداری مدیریت برای گزارش دهی به مدیریت جهت اخذ تصمیم ویژه و نیز ارزیابی عملکرد مدیران قسمت ها استفاده می شود . بنابراین «حسابداری بهای تمام شده » اطلاعات پایه ای مورد استفاده دو بخـش « حسابداری مالی » و « حسابداری مدیریت » را تامین می نماید .

 

تفاوت بهای تمام شده ، هزینه و زیان :

بهای تمام شده (cost) شامل منابع از دست رفته برای تحصیل کالا و خدماتی است که به منظور دستیابی به منافع اقتصادی تولید می شود . هنگامی که کالا فروخته شد و یا خدمات انجام شده بهای تمام شده تبدیل به هزینه expense (یعنی بهای تمام شده کالای فروش رفته ) می شود . آن دسته از اقلام بهای تمام شده که منافع آن تحقق نیافته است بصورت دارایی (موجودی کالا) در ترازنامه نشان داده می شود و آن دسته از اقلام بهای تمام شده که تحقق منافع اقتصادی آن بر اثر مسائل خاص منتفی شده است ، به زیان(loss) تبدیل شده است مثل زیان ناشی از فاسد شدن کالا .

 

آموزش حسابداری ویژه بازارکار برای دانشجویان حسابداری

ما در سایت آی آر حسابداران برای دانشجویان رشته حسابداری آموزش های ویژه بازارکار تهیه و تظیم کردیم که نیاز اساسی دانشجویان حسابداری می باشد. شما میتوانید با یادگیری این آموزش ها وارد بازارکار شوید . برای مشاهده لیست این آموزش ها میتوانید وارد بخش آموزش های حسابداری ویژه بازارکار شوید و لیست توضیحات و جزئیات دقیق این آموزش ها را مشاهده کنید. این آموزش ها ویژه دانشجویانی می باشد که به فکر اینده شغلی و سرمایه گذاری رو خودشان هستند می باشد.

 

بهای تمام شده خدمات :

بهای تمام شده خدمات در موسسات خدماتی شامل دستمزد و هزینه های سربار است . برای محاسبه بهای تمام شده خدمات می توان اقلام بهای تمام شده را بین کار (خدمات) در دست اقدام و یا دوایر مختلف موسسه خدماتی تسهیم نمود . به دیگر سخن ، می توان از روش هزینه یابی سفارش کار و یا روش هزینه یابی مرحله ای استفاده نمود .

 

هزینه های غیر مستقیم تولید (هزینه های سربار ) :

معمولا به هزینه هایی که به آسانی قابل شناسایی یا به طور مستقیم قابل منظور شدن به سفارشات یا محصولات خاصی نباشد اطلاق می شوند . این هزینه ها شامل مواد غیر مستقیم ، دستمزد غیر مستقیم و سایر هزینه های غیر مستقیم مثل نیرو ، انرژی ، ملزومات مصرفی ، استهلاک ماشین آلات و ساختمان کارخانه ، بیمه ماشین آلات و ساختمان کارخانه ، هزینه تعمیر و نظایر آن است .از طریق لینک زیر میتوانید فایل های مربوط به پاورپوینت حسابداری صنعتی ۱ را به صورت رایگان دانلود و استفاده کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام من میخوام واسه استخدامی بخونم جزمنابع آزمون هستش صنعتی هاازرواین بخونم خوبه

    1. خانم طاوسی - پشتیبانی گفت:

      سلام
      بهتر هست منابع جامع تر مطالعه کنید تا یک فایل پاورپوینت

  2. پس فردا امتحان دارم و الان ساعت 1 شبه
    ممکنه بگید این از اونایی که فقط شب امتحان میخونه
    که البته درست فکر می کنید
    فقط خواستم از سایت عالی و ادمین های شما تشکر کنم
    خیلی کارمو جلو انداختین…
    مرسی

  3. حمید صارمی گفت:

    با سلام از این که مطالب درسی را قابل دسترس قرار دادید ممنونم

  4. سلام وقت بخیر برای ازمونهای استخدامی نیازه که هر۳تا صنعتی رو بخونیم یا یک کتاب حسابداری صنعتی کارودانش کافیه؟لطفا جواب بدین

    1. پشتیبانی سایت گفت:

      سلام
      اگر هر سه کتاب را مطالعه کنید به مراتب خیلی بهتر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا