دانلود پاورپوینت رویه های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات

دانلود پاورپوینت رویه های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات

دانلود پاورپوینت رویه های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات

پاورپوینت استاندارد حسابداری بخش عمومی‌ شماره‌ ۱۰

مقدمه استاندارد حسابداری بخش عمومی‌ شماره‌ ۱۰

این استاندارد، معیارهای انتخاب و تغییر در رویه‌های حسابداری همراه با نحوه حسابداری و افشای این تغییرات، تغییر در برآوردهای حسابداری و اصلاح اشتباهات را تجویز می‌کند. هدف این استاندارد کمک به ارتقای ویژگیهای کیفی مربوط بودن و قابلیت اتکای اطلاعات مندرج در صورتهای مالی و همچنین حصول اطمینان از قابلیت مقایسه صورتهای مالی یک واحد گزارشگر در دوره‌های مختلف و با صورتهای مالی سایر واحد‌های گزارشگرمی‌باشد…

 

تغییر در برآورد حسابداری

تغییر در برآورد حسابداری: تعدیل مبلغ دفتری یک دارایی یا بدهی‌ یا مصرف ادواری یک دارایی است که در نتیجه ارزیابی وضعیت موجود، منافع و تعهدات آتی مورد انتظار آن دارایی­ و بدهی حاصل می‌شود. تغییر در برآوردهای حسابداری، ناشی از اطلاعات یا تحولات جدید است و بنابراین اصلاح اشتباه محسوب نمی‌شود.

 

انتخاب و بکارگیری رویه‌های حسابداری

هنگامی که یک استاندارد حسابداری بخش عمومی به‌طور خاص در مورد یک معامله یا رویداد خاص کاربرد دارد , رویه یا رویه‌های حسابداری مناسب برای آن معامله یا رویداد باید بر اساس آن استاندارد تعیین شود. در شرایطی که در مورد یک معامله یا رویداد خاص، استاندارد حسابداری بخش عمومی وجود ندارد، واحد گزارشگر باید برای تعیین و بکارگیری رویه‌های حسابداری که منجر به ارائه اطلاعات قابل اتکا و مربوط می‌شود، از قضاوت استفاده کند.

 

تصویر اسلاید های دانلود پاورپوینت رویه های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات

تصویر اسلاید های دانلود پاورپوینت رویه های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات

اشتباهات در رویه های حسابداری

ممکن است در خصوص شناسایی، اندازه‌گیری، ارائه یا افشای عناصر صورتهای مالی اشتباهاتی رخ دهد. چنانچه صورتهای مالی حاوی اشتباه باشد، با استانداردهای حسابداری بخش عمومی مطابقت ندارد. اشتباه دوره جاری که در همان دوره کشف می‌شود، قبل از تصویب صورتهای مالی جهت انتشار اصلاح می­گردد. با این حال،‌ برخی اوقات اشتباهات با اهمیت تا دوره‌ یا دوره‌های بعد کشف نمی‌شود اما پس از کشف در اطلاعات مقایسه‌ای ارائه شده در صورتهای مالی همان دوره اصلاح می‌شود.

 

عملی نبودن ارائه مجدد

در برخی موارد، تعدیل اطلاعات مقایسه‌ای یک یا چند دوره قبل جهت دستیابی به قابلیت مقایسه با دوره جاری، عملی نیست. برای مثال، ممکن است در دوره یا دوره‌های گذشته داده‌ها به‌گونه‌ای جمع‌آوری نشده باشند که امکان تسری به گذشته یا ارائه مجدد را فراهم کند و ایجاد مجدد آن اطلاعات نیز عملی نباشد. از طریق لینک زیر میتوانید پاورپوینت مربوطه را تهیه و دانلود کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا