دانلود رایگان پاورپوینت مدل های بر پایه ترسیم جریانات نقدی

دانلود رایگان پاورپوینت مدل های بر پایه ترسیم جریانات نقدی

دانلود رایگان پاورپوینت مدل های بر پایه ترسیم جریانات نقدی

فصل سوم کتاب مدیریت ریسک مالی (جلد اول) انتشارات خواجه نصیر

 

مقدمه پاورپوینت مدل های بر پایه ترسیم جریانات نقدی:

یکی از اصلی ترین محدودیتهای مدل‌های اندازه‌گیری و مدیریت ریسک نرخ بهره که در فصل قبلی تشریح شد، فرض تغییر یکنواخت نرخ های بهره با سررسیدهای مختلف میباشد. در عمل، نرخ های سررسیدهای مختلف اغلب دارای نوسانات متفاوتی می باشند (نتیجتاً منحنی بازده انتقالات نامتقارنی از خود نشان می دهند). در چنین مواردی مدل هایی که در بخش های قبلی مورد تحلیل قرار گرفت، منجر به خطای تخمین و تعریف نادرست خط‌مشی‌های مدیریتی می شود.

 

اهداف ترسیم جریان نقدی و ساختار زمانی

همانطور که قبلاً بیان شد، مدل شکاف دیرش با فرض اولیه خود مبنی بر تغییرات یکنواخت نرخ بهره در سر رسیدهای مختلف، محدود شده است. این فرض در واقع صحیح نبوده زیرا چنانچه به طور مثال، دارایی های بانک تنها شامل دو رهن با نرخ بهره ثابت و تاریخ سررسید به ترتیب ۵ و ۱۰ سال باشد، تغییرات نسبی نرخ بهره می تواند متفاوت از یکدیگر باشد (به ترتیب ۱٪+ و ۰/۶%-). اگر تنها از یک مقدار (به طور مثال میانگین تغییرات) استفاده شود، این امر وضعیت واقعی را منعکس نخواهد کرد.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت مدل های بر پایه ترسیم جریانات نقدی

تصویر اسلاید های پاورپوینت مدل های بر پایه ترسیم جریانات نقدی

تکنیکهای بر پایه بازه های زمانی گسسته

راهکار نخست و ابتدایی جهت ساده سازی پرتفوی بانک به تعداد کمی از گره ها، بر اساس مانده عمر هر موقعیت معاملاتی میباشد. دارایی ها و بدهی ها با سررسیدهای قابل قیاس میتوانند در فواصل زمانی گسسته گروه بندی شده و مقدار میانی هر یک از این فواصل، یک گره در ساختار زمانی بانک خواهد بود. این حقیقت که ریسک دارایی ها و بدهی ها با نرخ ثابت به مانده عمر آن بستگی زیادی نداشته بلکه به تعداد و وزن جریان های نقدی میانی وابسته میباشد، تاکنون توسط این رویکرد نادیده گرفته شده است

 

روش کمیته بال

روش ارائه شده توسط این کمیته تعیین معیاری جهت محاسبه ریسک نرخ بهره را برای بانک ها الزام نموده است. هدف از این کار تعیین بانک های با درجه مخاطره بالا نسبت به میانگین صنعت بوده است. به منظور تعیین این معیار هر بانک دارایی ها بدهی ها و اقلام خارج از ترازنامه را در ۱۳ گروه با سررسید متفاوت طبقه بندی نموده است. سر رسیدها (تاریخ مذاکره مجدد) تا حد امکان همراه با کوپن های بالا در نظر گرفته شده است.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۱.۲ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا