دانلود پاورپوینت تهیه و تنظیم گزارش در موسسات تولیدی

دانلود پاورپوینت تهیه و تنظیم گزارش در مؤسسات تولیدی

دانلود رایگان پاورپوینت تهیه و تنظیم گزارش در موسسات تولیدی

تهیه و ارسال شده توسط : امیر اکبری

تعداد اسلاید ۵۲
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت

اهداف مهم تهیه گزارش عبارتند از:

تنظیم برنامه های آینده با به کار گیری تجربیات سال های گذشته و تجربیات به دست آمده در دوره مالی مورد گزارش (دوره مالی جاری)در جهت بهبود کمی و کیفی تولید و نیز به منظور رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده که معمولاً کسب سود بیشتر می باشد. همانطور که قبلاً به آن اشاره شد ، گزارش ها در دو گروه درون سازمانی و برون سازمانی طبقه بندی می شوند. زیرا گزارش های تهیه شده مورد استفاده افراد داخل یا خارج واحد تولیدی که با اهداف گوناگون گزارش ها را بررسی و تجزیه و تحلیل می نمایند قرار می گیرند . هر کدام از گزارش های درون سازمانی و برون سازمانی اطلاعات مشخصی را به مطالعه کنندگان و استفاده کنندگان ارائه می نمایند.

 

استفاده از نرخ جذب سربار

به علت نامشخص بودن مبلغ واقعی بسیاری از هزینه های سربار ساخت تا پایان دوره، اکثر واحد های تولیدی در ابتدای دوره مالی ، هزینه های سربار را برآورد (پیش بینی می نمایند) و با استفاده از روش های متداول یک نرخ تحت عنوان نرخ جذب سربار محاسبه میکنند . این نرخ تا پایان دوره مالی جهت محاسبه سربار ساخت محصولات تولید شده طی دوره مورد استفاده قرار می گیرد . در این صورت اطلاعات مربوط به هزینه های سربار ساخت در گزارش بهای تمام شده کالای فروش رفته بر اساس سربار ساخت جذب شده که با استفاده از نرخ جذب سربار محاسبه شده ارائه می گردد .

 

گزارش های برون سازمانی واحدهای تولید

گزارش های برون سازمانی ، شامل گزارش هایی است که جهت ارائه به اشخاص خارج از سامانه اعم از اشخاص حقیقی و یا حقوقی تهیه می گردد . اهم اشخاصی که از این گزارش ها استفاده می کنند عبارتند از: صاحبان سرمایه (سهامداران) ، موسسات اعتبار دهنده از قبیل بانک ها ، دولت (وزارت اقتصاد و دارایی) ؛ بورس اوراق بها دار (در صورتی که واحد تولیدی در بورس پذیرفته شده باشد ) و حسابرسان خارج از موسسه تولیدی که معمولا به نماینگی از طرف صاحبان سرمایه گزارش ها را بررسی می نمایند.از طریق لینک زیر میتوانید پاورپوینت تهیه و تنظیم گزارش در موسسات تولیدی را به صورت رایگان دانلود کنید

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۶۰۰ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا