دانلود کتاب آموزش سیمپلکس درس پژوهش عملیاتی

دانلود کتاب آموزش  سیمپلکس

simplex-in-operational-research

دانلود کتاب آموزش سیمپلکس درس پژوهش عملیاتی

 

در این بخش یک رویکرد برای حل مسائل برنامه ریزی خطی معرفی می گردد. این رویکرد “روش سیمپلکس” نامیده میشود. روش سیمپلکس یک فن کلی برای حل مسائل برنامه ریزی خطی است . در این روش، ابتدا مدل وارد یک جدول می شود و سپس یک سری مراحل ریاضی ابتدایی بر روی جدول اجرا می گردد .مراحل روش سیمپلکس به نحو اثربخشی بیان گر فرآیند روش ماتریسی می باشد که حرکت از یک گوشه به گوشه ای با تابع هدف بهتر (حداقل نه بدتر) حرکت می کند. جدول سیمپلکس را “تابلوی سیمپلکس” نیز میگوییم. در قدم اول باید مساله را به صورت استاندارد تبدیل کنیم.ابتدا مراحل تشکیل ماتریس سیمپلکس را با یک مثال بیان می کنیم سپس به حالت کلی می پردازیم. برای دانلود کتاب آموزش سیمپلکس به ادامه مطلب بروید.

 

متغیر خارج شونده در سیمپلکس

باتوجه به متغیر ورودی متغیرخروجی ، متغیری است که دارای حداقل حاصل تقسیم مقادیر سمت راست بر عناصر مثبت ستون لولا باشد. طبق این قاعده  s1متغیر خروجی می باشد. ردیف متغیر خروجی را سطر لولا و محل تلاقی سطر و ستون لولا را عنصر لولا می نامیم.

 

تهیه یک تابلوی جدید سیمپلکس

در این مرحله باید جدول جدید با پایه شامل متغیر های  x2, s2را بسازیم. اگر به جدول مرحله قبل توجه کنید مشاهده می کنید که ستون زیر متغیر های پایه یکستون یکه می باشد یعنی تمام عناصر آن صفر است بجز عنصری که روبروی خود متغیر پایه قرار می گیرد و یک می باشد. از طریق لینک زیر میتوانید کتاب آموزش سیمپلکس درس پژوهش عملیاتی را به صورت رایگان از آی آر حسابداران دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا ادرس سایت را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۵۵۰ کیلوبایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا