پاور پوینت تحلیل شرکتها مبتنی بر نسبت های مالی

پاور پوینت تحلیل شرکتها مبتنی بر نسبت های مالی

%d9%be%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d9%be%d9%88%db%8c%d9%86%d8%aa-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa%d9%87%d8%a7-%d9%85%d8%a8%d8%aa%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d9%86%d8%b3%d8%a8%d8%aa-%d9%87

پاور پوینت تحلیل شرکتها مبتنی بر نسبت های مالی

 نسبت های نقدینگی  : عبارتست از توانایی شرکت درجوابگویی به تعهدات کوتاه مدت خودنقدینگی جهت اجرای فعالیتهای واحد تجاری ضروری است به خصوص درزمانی که شرکت با مشکلاتی خاصی نظیر رکوداقتصادی ویازیانهای ناشی از آن ویا افزایش ناگهانی درقیمت مواداولیه ویا قطعات مورد استفاده شرکت روبرو گردد درچنین شرایطی چنانچه شرکت فاقدنقدینگی کافی باشد مشکلات جدی برای آن بوجود خواهدآمد برای دانلود پاور پوینت تحلیل شرکتها مبتنی بر نسبت های مالی به ادامه مطلب بروید.

 

تعریف نسبت های مالی :

ارقامی هستند که از صورتهای مالی یا دیگر منابع اطلاعات مالی استخراج شده اند یکی از راههای تقسیم بندی نسبتها این است که ازکدام یک از منابع استخراج شده است

انواع نسبت ها شامل موارد زیر می باشد :

نسبتهای نقدینگی :

نسیتهای فعالیت :

نسبتهای اهرمی :

نسبتهای سودآوری :

نسبتهای مربوط به ارزش بازارسهام :

 

این مطلب رو حتما ببینید : دانلود جزوه درس تصمیم گیری در مسائل مالی +کاملا رایگان

سرمایه در گردش خالص :

عبارتست از مقدار داراییهای جاری که در طول یکسال درفعالیتهای شرکت جریان داردداراییهای جاری به داراییهای گفته می شود که درمدت یکسال قابل تبدیل به پول نقدباشد یابه فروش برسد یا مصرف شود ومنظورازبدهیهای جاری بدهیهای است که درمدت یکسال از محل داراییهای جاری پرداخت شوندوبرای محاسبه آن از فرمول زیر استفاده می شود.

تجزیه و تحلیل مقایسه ای :

دراین تحلیل وضع مالی شرکت دریک زمان مشخص وارزیابی وبا عملکرد شرکت رقیب مقایسه می شوددراجرای بخشی ازاین فرایندازسیستمی استفاده می شود که به سیستم (دوپانت ) شهرت یافته است بااستفاده ازاین سیستم رابطه متقابل بین فعالیتهای مربوط به چگونگی تامین مالی وعملکرد شرکت درطی چند سال متوالی راباهم مقایسه می کنیم برای تجزیه وتحلیل مقایسه ای به صورتهای مالی چندین سال متوالی شرکت نیازمندیم

 

تجزیه و تحلیل سنواتی :

قضاوت درموردعملکردشرکت دریک دوره زمانی ( چندساله ) مشخص است دراین تجزیه وتحلیل به سه عامل توجه می شود

۱- رونداصلی داده های شرکت

۲- انحراف مهمی که برخی ازداده ها نسبت به بقیه دارند

۳- تغییرجهت این روند

فهرست  پاور پوینت تحلیل شرکتها مبتنی بر نسبت های مالی

 مقدمه

 تاریخچه نسبتهای مالی

 تعریف نسبتهای مالی

 تقسیم بندی نسبتهای مالی

 انواع نسبتهای مالی

تجزیه وتحلیل نسبتهای مالی

نقاط ضعف وقوت نسبتهای مالی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا