دانلود پروژه مالی حسابداری سرمایه فکری

دانلود پروژه مالی حسابداری سرمایه فکری

دانلود پروژه مالی حسابداری سرمایه فکری

تعداد صفحات ۶۲
فرمت های پروژه DOC
دسته بندی پروژه پروژه های مالی
تهیه کننده  ای ار حسابداران

حداکثر سازی سود ، این شعاری است که بر مبنای آن پارادایمها ، تئوری ها و مدلهای گوناگونی در عرصه نظام دانش در حوزه مدیریت و حسابداری عنوان شده است. بر مبنای این پیش فرض عناصری مورد توجه و تمرکز اندیشمندان قرار می گرفت که سیستم روابط را فقط بر مبنای حداکثر سازی سود تنظیم می نمود .از سال ۱۹۵۰ با پیدایش تفکراتی نو مبنی بر خلق ارزش ،توجه و تمرکز بر پیاده سازی الگوهای ارزش در سازمان ،توسعه روز افزون شبکه کسب و کار ، افزایش رقابت و رشد ابزار های تکنولوژی ،مسیر مدیریت بنگاههای اقتصادی را به سمتی سوق می داد که دیگر ابزار های مدیریت گذشته توان مقابله با صنعت های در حال رشد و فضاهای جدید رقابتی را نداشت.برای دانلود پروژه مالی حسابداری به ادامه مطلب بروید .

سرمایه فکری اوین بار در سال ۱۹۶۲ توسط فریتز مچلاپ مطرح شد پس از آن در سال ۱۹۶۹ جان کنت گالبرایت اصطلاح سرمایه فکری را به کار برد در اوایل دهه ۱۹۸۰ ایده عمومی ارزش ناملموس (که اغلب ”سرقفلی“ نامیده می شد) را ایتامی مطرح کرد. در اواسط دهه ۱۹۸۰ انقلاب اطلاعات شکل گرفت و شکاف بین ارزش دفتری و ارزش بازار به طور چشمگیری برای بسیاری از شرکتها افزایش یافت. درهمین حین، کتابی پیرامون استخراج ارزش از نوآوری توسط آقای تیس انتشاریافت….

ویژگی های سرمایه فکری :

  • از نظر هاروارد منابع فکری در شرکت حالت انحصاری و یگانه دارند و قابل کپی برداری و تقلید نیستند ، به همین جهت برای شرکت ارزشمند بوده و قابلیت ایجاد مزیت رقابتی را دارند
  • داراییهای فکری، داراییهای غیر رقابتی هستند. بر خلاف داراییهای فیزیکی که فقط می‌توانند برای انجام یک کار به خصوص در یک زمان خاص مورد استفاده قرار بگیرند، داراییهای فکری را می‌توان به طور همزمان برای چند امر خاص به کار گرفت. برای مثال، سیستم پشتیبانی از مشتری می‌تواند، امکان حمایت از هزاران مشتری را در یک زمان خاص فراهم کند. این توانایی یکی از مهمترین معیارهای برتری داراییهای فکری بر داراییهای فیزیکی است.
  • سرمایه انسانی و سرمایه رابطه‌ای، قابلیت تبدیل شدن به مالکیت شخصی ندارند ، بلکه باید بین کارکنان و مشتریان و تأمین‌کنندگان مشترک باشند. بنابراین، رشد این نوع از داراییها نیاز به مراقبت و توجه جدی دارد.

 

 

گزارشگری سرمایه فکری

یک راه مناسب برای شناخت کافی از وضعیت سرمایه فکری،تقویت،افشا و گزارش آن در گزارش های سالانه است.حتی شرکتها می توانند گزارش های جداگانه در این زمینه ارائه کنند.افشای سرمایه فکری به معنای ایجاد تصویری از تلاش های شرکت در مسیر پیشرفت،توسعه،تقویت منابع و شایستگی هایی است که در رابطه با کارکنان،مشتریان،فناوری و فرآیندها انجام می شود.گزارش سرمایه فکری میزان افزایش در ارزش آینده شرکت و نیز قابلیت رقابتی بودن شرکت در یک اقتصاد دانشی را نشان می دهد.عوامل در میزان افشای سرمایه فکری موثرند، با توجه به تحقیق انجام شده توسط دکتر علوی، برخی ساز و کارهای نظام راهبری شرکتی بر میزان افشای سرمایه فکری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های ۱۳۸۷-۱۳۸۹ با استفاده از روش رگرسیون پانل دیتای پواسن مورد بررسی قرار گرفت.نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد،با درنظر گرفتن متغیرهای کنترلی(اندازه شرکت،اهرم،تمرکز مالکیت،سودآوری،فرصت های رشد،عمرشرکت)،یکسان بودن مدیرعامل و رئیس هیات مدیره و درصد اعضای غیر موظف رابطه معناداری با میزان افشای سرمایه فکری دارند و بین تعداد مدیران و وجود بخش حسابرسی داخلی با میزان افشای سرمایه فکری رابطه معناداری وجود ندارد.

 

اندازه گیری و حسابداری سرمایه فکری، حاصل پروژه های با همین عنوان با حمایت اتحادیه اروپایی است که در حال توسعه روش اندازه گیری و نرم افزاری مبتنی بر عوامل بحرانی موفقیت با نگاه ویژه به سرمایه فکری است. ابزارهای اندازه گیری و حسابداری سرمایه فکری، شرکت ها را قادر به اندازه گیری ارزش های غیر مادی شان به روشی عملی و ساختار یافته می کند. …….

دانلود و مشاهده فهرست کامل این پروژه مالی

این پروژه ۱۰۰ درصد کامل و آماده ارایه می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا