دانلود رایگان جزوه درس پژوهش عملیاتی 1

دانلود رایگان جزوه درس پژوهش عملیاتی 1

دانلود رایگان جزوه درس پژوهش عملیاتی۱ رشته حسابداری

 

عنوان جزوه درس پژوهش عملیاتی ۱
فرمت این فایل pdf
تهیه و تنظیم کننده فرید بخت آزما
تعداد صفحات ۱۷
تدریس شده در: دانشکده فنی باهنر شیراز

 

تحقیق در عملیات یا پژوهش عملیاتی (Operations Research, Operational Research) (به اختصار OR) شاخه ای میان رشته ای از ریاضیات است که برای یافتن نقطه بهینه در مسائل بهینه سازی، از گرایشهایی مانند برنامهریزی ریاضی، آمار و طراحی الگوریتم ها استفاده میکند. یافتن نقطه بهینه بر اساس نوع مسئله مفاهیم مختلف دارد و در تصمیم سازی استفاده میشود.امروز برای شما در سایت دانشجویان رشته حسابداری ایران جزوه درس تحقیق در عملیات ۱ را قرار دادیم.این جزوه شامل پیش گفتاری کامل بر درس پژوهش عملیاتی ۱ می باشد. جزوه درس پژوهش عملیاتی ۱ که در این پست برای شما قرار دادیم توسط جناب آقای فرید بخت آزما تهیه و تنظیم و در دانشکده فنی مهندسی باهنر شیراز تدریس می شود. این جزوه ۱۷ صحفه می باشد و به صورت تایپ شده می باشد. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان جزوه درس پژوهش عملیاتی ۱ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

تاریخچه تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی)

اولین استفاده سازمان یافته از تحقیق در عملیات در جنگ جهانی دوم و در سال ۱۹۴۱ در کشور انگلستان بود. دانشمندان انگلیسی رادار را اختراع کردند، اما ارتش با استفاده بهینهاز این وسیله آشنا نبود. بدین منظور با گردهمایی جمعی از دانشمندان و با به کار گیری تکنیکهای موثر ریاضی و دادههای اطالعاتی، توان دفاعی انگلستان تا حدود ۱۰ برابر افزایش یافت. موفقیت این گروه انگیزه استفاده از گروههای مشابه را در بررسی مسائل مختلف نظامی بیشتر کرد.فرورفته بودند، انفجار در عمق مورد استفاده هواپیما قرار میگرفت. ولی برای تعیین عمق مناسب انفجار، اختالف نظر وجود داشت. بعضی اسکادرانها بمبهای خود را برای انفجار در عمق ۱۵۰ فوت تنظیم میکردند، چون فکر میکردند این مقدار، حداکثر عمقی است که زیردریایی مورد حمله ممکن است فرو برود، اما اسکادرانهای دیگر ۵۰ فوت را برای تنظیم انتخاب کردند، چون زیردریاییها در عمق ۱۵۰ فوت دیگر دیده نمیشوند و در نتیجه مورد حمله قرار نمیگیرند. لذا بین گروه طرفداران تنظیم عمق و سطح انفجار اختالف نظر وجود داشت، که باالخره گروهی از دانشمندان مامور بررسی این موضوع شدند.

 

روش سیمپلکس یک فن کلی برای حل مسائل برنامه ریزی خطی است . در این روش، ابتدا مدل وارد یک جدول می شود و سپس یک سری مراحل ریاضی ابتدایی بر روی جدول اجرا می گردد . برای مشاهده و دانلود کتاب آموزش کامل سیمپلکس روی لینک رو به رو کلیک کنید (مشاهده و دانلود کتاب آموزش سیمپلکس )

 

برنامه ریزی خطی در جزوه درس پژوهش عملیاتی ۱

برنامه ریزی خطی برنامه ریزی خطی یکی از بهترین تکنیک هایی است که مدیران می توانند در حل مسائل مختلف بکار گیرند. برنامه ریزی خطی مدلی ریاضی است برای جستجو و انتخاب بهترین برنامه )روش انجام کار( از میان مجموعه راه های ممکن است و از آنجایی که تمامی روابط ریاضی در این مدل از نوع درجه یک هستند مدل، خطی نامیده می شود. به صورت خطی با مجموعه ای از متغیرهای ۱۴ برنامه ریزی خطی با بهینه کردن )حداقل یا حداکثر کردن( متغیر وابسته مرتبط می شود و با درنظر گرفتن تعدادی محدودیت خطی تشکیل شده از متغیرهای مستقل در ارتباط است. ۱۵ مستقل متغیرهای مستقل، متغیرهایی هستند که مقدار آنها را تصمیم گیرنده تعیین می کند و مقدار متغیرهای وابسته را که به عنوان ستاده ی مدل ارائه می گردند تعیین می کنند.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا ادرس سایت را به دوستانتان معرفی کنید…
» حجم فایل : ۱ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارAdobe PDF Reader l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا