دانلود رایگان جزوه و کتاب درس امور مالی بین الملل + نمونه سوالات

دانلود رایگان جزوه و کتاب درس امور مالی بین الملل + سوالات

دانلود رایگان جزوه و کتاب درس امور مالی بین الملل + نمونه سوالات

 

در این پست از سایت حسابداری برای شما یکی از بهترین جزوه های درس امور مالی و بین الملل را آماده کردیم . این جزوه برای اولین بار جهت تدریس درس امور مالی بین المللی در دانشگاه آزاد واحد کرج برای نیمسال اول تحصیلی ۹۱ – ۹۲ توسط دکتر اکبر صفدری آماده شد که میتواند مورد استفاده دانشجویان رشته های حسابداری– مدیریت بازرگانی- علوم بانکی و اقتصاد قرار گیرد.برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان جزوه درس امور مالی و بین المللی دکتر صفدری در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

نظریه برتری نسبی در جزوه و کتاب درس امور مالی بین الملل :

تئوری برتری نسبی ، مبتنی بر این اصل است که هرکشور باید به تولید آن کالاهائی مبادرت ورزد که درتولید آن ازبرتری برخوردار است، زیرا کالاهارا به بهای ارزانتری نسبت به سایر کشورها عرضه می کند.نظریه برتری نسبی که توسط ((ریکاردو)) اقتصاد دان مشهور انگلیسی ، بیان گردید ، سالهاست که دیدگاه نظری حاکم بر تجارت بین المللی را شامل می گردد.به نظر بسیاری از اقتصاد دانان ، منطقه آزاد ابزاری است که کشورهای درحال توسعه می توانند با بکارگیری نیروی انسانی ارزان ونیز مواد اولیه وکالاهای واسطه وترویج تجارت آزاد درچنین مناطقی ، ازاصل برتری نسبی بهره مند شوند و روند توسعه اقتصادی خویش را سرعت بخشند.در دنیای اقتصادی امروز تغییرات وتحولات تکنولوژی به اندازه ای سریع وچشمگیر است که هیچ کشوری به تنهائی قادر به تولید همه چیز برای همه نیست وتوسعه بدون همیاری وبهره گیری ودادوستدبا دیگران اتفاق نخواهد افتاد . اقتصاد دانان کلاسیک ونئوکلاسیک ، بالارفتن رقابت ، نوآوری ، بالابردن کیفیت کالا وتحرک اقتصادی درکشورهای درحال توسعه را تا حد زیادی ناشی از تجارت خارجی وروابط اقتصادی این کشورها می دانند.
ازآنجا که یکی از راههای بسط تجارت خارجی ، بکارگیری ابزار منطقه آزاد است ، لذا بسیاری از اقتصاد دانان ، استفاده ازاین ابزار را مفید تلقی می کنند ، بویژه آنکه بکارگیری این ابزار می تواند عاملی جهت جلوگیری ازشوکهای ناشی از مراحل انتقالی اقتصاد باشد وسیاستهای داخلی را تا حدزیادی با تحولات اقتصاد جهانی هماهنگ ساخته وکارائی اقتصادی را افزایش دهد.

 

روش های تعین نرخ ارز در درس امور مالی بین الملل :

دو روش تعیین نرخ ارز وجود دارد: درکشورهائی که ورود وخروج ارز آزاد می باشد و دولت وبانک مرکزی  دربازار ارز دخالتی ندارند ، درحقیقت یک بازار جهانی ارز وجود دارد ، ورود وخروج ارزهای مختلف درآن آزاد می باشد و نظام ارزی آن ، نظام آزاد ارز نامیده می شود . درحالت دیگر ، درکشورهائی که ورود وخروج ارز تحت کنترل دولت وبانک مرکزی است ، بازار ارز یک بازار داخلی ، محدود وتحت کنترل است ونظام ارزی ، نظام کنرل ارز نامیده می شود. درنظام آزاد ارز ، نرخ ارز شناور است ، بدین معنی که نوسانات عرضه وتقاضای ارز، قیمت آن را تعیین می کند واین قیمت یا برابری ، تابع تغییرات عرضه وتقاضا واصطلاحا” شناور است.درنظام کنترل ارز ، نرخ ارز ، ثابت است ، بدین معنی که نرخ ، توسط دولت تعیین ودیکته می شود . دولت عمده ترین خریدار وفروشنده ارز است ونرخ را براساس ملاحظات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی تعیین می کند. درکشورهای پیشرفته صنعتی ، علیرغم ثبات نرخ ارز، دولتها درمواقع ضروری به طور غیر مستقیم دربازار دخالت نموده و نرخ ارز را کاهش یا افزایش می دهند.

 

دانلود نمونه سوالات درس امور مالی بین الملل

به درخواست کاربران سایت حسابداران ایران نمونه سوالات درس امور مالی بین الملل تهیه برای دانلود رایگان در سایت قرار گرفته است . منبع این سوالات کتاب امور مالی بین الملل مهدی تقوی می باشد و سوالات به صورت تستی و توسط دانشگاه پیام نور تهیه و تنظیم شده است . که میتوانید از طریق لینک های زیر فایل های کتاب ها و جزوات و نمونه سوالات درس امور مالی بین الملل را به رایگان دانلود کنید.

 

» توضیحات :
فرمت این فایل PDF می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارAdobe PDF Readerاستفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
کپی برداری از مطالب تنها با اجازه مدیر امکان پذیر می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام اجازه کپی مطالب را میخواستم

    1. خانم طاوسی - پشتیبانی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر دانشجو هستید میتونید از مطالب استفاده کنید و مشکلی ندارد
      اگر کانال تلگرام ( یا سایر پیام رسان ها ) هستید ذکر منبع به صورت لینک به ادرس سایت اجباری هست. در غیر اینصورت مجاز نیستید
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا