ثبت روزنامه کسر و اضافات انبار + فیلم

ثبت روزنامه کسر و اضافات انبار + فیلم

ثبت روزنامه کسر و اضافات انبار در سیستم حسابداری

صفر تا صد کسر و اضافات انبار در انبارگردانی پایان سال

 

در پست قبلی ثبت های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را بررسی و آموزش دادیم و در این پست از سایت دانشجویان حسابداری ایران قرار است تمامی ثبت های مربوط به کسر یا اضافات انبار در زمان انبارگردانی را بررسی و آموزش بدهیم. برای مشاهده توضیحات و دانلود فیلم آموزشی در ادامه با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

انبارگردانی چیست ؟

در پایان سال حسابداران برای مشخص شدن موجودی دقیق باید با تیم حسابداری و به کمک انباردار ها اقدام به شمارش موجودی مواد و کالا ها در انبار بکنند و سپس موجودی انبار را با موجودی مواد و کالا در سیستم های حسابداری تطابق بدهند که به این عمل انبارگردانی گفته می شود. و بعد از انبارگردانی در صورت نیاز باید یک سری ثبت های را در سیستم حسابداری خود وارد کنند.

 

حساب کسر و اضافات انبار

این حساب یکی از حساب های زیر مجموعه درآمد ها و هزینه های عملیاتی می باشد که با توجه به کسر یا اضافه بودن موجودی انبار باید ثبت های مختلفی برای آن زده شود که در فیلم آموزشی زیر آنها را به صورت کامل بررسی میکنیم.

 

فیلم آموزش ثبت کسر یا اضافات انبار

دانلود فیلم آموزشی مربوطه – کلیک کنید

 

فیلم آموزش انبارگردانی در نرم افزار سپیدار را ببینید !

نرم افزار سپیدار یکی از پرطرفدار ترین نرم افزار های حسابداری بازار کار می باشد. به همین خاطر ما در دوره آموزش نرم افزار سپیدار صفر تا صد نرم افزار را آموزش دادیم اما شما میتوانید فیلم انبارگردانی نرم افزار سپیدار را به صورت رایگان مشاهده کنید. اگر در حال یادگیری این موضوع هستید پیشنهاد میکنم این آموزش را از دست ندهید.

 

ثبت های مربوط به انبارگردانی پایان سال

بعد از شمارش موجودی انبار سه حالت وجود دارد. حالت اول زمانی است که موجودی انبار با موجودی واقعی سیستم برابر باشد و در این حالت ثبتی زده نمی شود ولی در حال های بعد که یا موجودی انبار کمتر است یا موجودی انبار بیشتر است باید ثبت های مربوطه در سیستم حسابداری وارد شود. در ادامه ثبت های مربوط به این دو حالت را ارائه کردیم.

 

حالت دوم : ثبت کسر مواد یا کالا در انبار شرکت :

ثبت روزنامه کسر و اضافات انبار + فیلم

 

حالت سوم : ثبت اضافه مواد یا کالا در انبار شرکت:

ثبت روزنامه کسر و اضافات انبار + فیلم

 

بستن حساب کسر و اضافات انبار در پایان سال

برای بستن این حساب دو حالت وجود دارد که در هر دو حالت با حساب خلاصه سود یا زیان بسته می شود و بسته به مانده نهایی این حساب به صورت حالت های زیر باید ثبت آن در سیستم حسابداری وارد شود .

 

حالت اول : مانده کسر و اضافات بدهکار باشد

ثبت روزنامه کسر و اضافات انبار + فیلم

 

حالت دوم مانده حساب کسر و اضافات بستانکار باشد

ثبت روزنامه کسر و اضافات انبار + فیلم

پیشنهاد میکنیم : دوره انبارداری و کمک انبارداری را بررسی کنید

انبارداری یکی از مهارت های کلیدی است که حسابداران باید به صورت کامل و حرفه ای با آن آشنایی داشته باشند. به همین دلیل ما یک دوره آموزش صفر تا صد انبارداری طراحی و ارائه کردیم که پیشنهاد میکنم حداقل توضیحات مربوط به این دوره را بررسی کنید. در حال حاضر میتوانید با تخفیف ویژه در این دوره شرکت کنید.

‫2 دیدگاه ها

  1. خیلی ممنون بابت سایت و آموزش های مفیدی که قرار میدید

    1. خانم طاوسی - پشتیبانی گفت:

      سلام وقت خوش
      ما را از طریق کانال تلگرام یا پیج ایسنتاگرام دنبال کنید
      (لینک شبکه های اجتماعی در ستون سمت راست)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا