ثبت روزنامه مالیات بر ارزش افزوده (خرید و فروش)

ثبت روزنامه مالیات بر ارزش افزوده (خرید و فروش)

ثبت روزنامه مالیات بر ارزش افزوده (خرید و فروش)

ثبت روزنامه خرید و فروش کالا و خدمات مشمول مالیات بر ارزش افزوده

 

در پست قبلی سایت در خصوص ثبت سند حقوق و دستمزد صحبت کردیم و میتوانید همین الان آن پست و فیلم آموزشی را مشاهده و دانلود کنید و در این پست از سایت دانشجویان حسابداری ایران قصد داریم در خصوص ثبت روزنامه مالیات بر ارزش افزوده در زمان خرید یا فروش کالا و خدمات را بررسی کنیم. در ادامه این پست با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

مالیات بر ارزش افزوده چیست ؟

مالیات بر ارزش افزوده یک نوع مالیات از نوع مالیات های غیرمستقیم است که بر اساس ارزش افزوده به کالاها و خدمات اعمال می‌شود. این مالیات در زنجیره تولید و توزیع به صورت مرحله‌ای از تولید تا مصرف افزوده می‌شود، و در مرحله آخر مصرف کننده نهایی باید این مالیات را پرداخت کند و صاحبان موسسات و مشاغل باید آن را از مشتری یا مصرف کننده نهایی دریافت و به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند. اگر قصد دارید به صورت صفر تا صد با مالیات بر ارزش افزوده آشنا شوید پیشنهاد میکنم بسته آموزش مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کنید.

 

فیلم آموزش حسابداری مالیات بر ارزش افزوده

دانلود فیلم آموزشی مربوطه – کلیک کنید

 

ثبت های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده

به صورت کلی عملیات مربوط به ثبت روزنامه این نوع مالیات در دفاتر حسابداری شامل دو دسته ثبت می باشد یکی در زمان خرید کالا و خدمات و دیگری در زمان فروش کالا و خدمات مشمول می باشد. که در ادامه بر اساس جدول و اطلاعات زیر با سند های حسابداری آنها به صورت کامل آشنا می شویم.

ثبت های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده

 

ثبت خرید مشمول مالیات بر ارزش افزوده

ثبت روزنامه خرید مشمول مالیات بر ارزش افزوده

 

ثبت فروش مشمول مالیات در دفاتر و سیستمثبت فروش مشمول مالیات در دفاتر و سیستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا