دانلود گزارش کارآموزی در شرکت حسابداری

گزارش کارآموزی در شرکت حسابداری

کارآموزی در شرکت حسابداری

دانلود گزارش کارآموزی در شرکت حسابداری

تعداد صفحات ۲۱ صفحه
فرمت های پروژه DOCX
دسته بندی پروژه گزارش کارآموزی حسابداری
تهیه کننده مهندس عادل پرویزی

 

هر صورت وضعیت یا تنخواه گردان و یا غیره ابتدا باید توسط حسابدار بررسی شود و در صورت نبود اشکال توسط مسئول اعتبارات ردیف اعتباری آن دربرگه درخواست زده می شود و سپس سند آن زده می شود و کسی که اسناد را تنظیم می کند باید آن را امضاء کند و بعد از آن توسط دایره ممیزی کنترل می شود و در صورت نداشتن هیچ مشکلی به مسئول صدور چک برای چک کشیدن داده می شود و بعد از آن به دفتر شهردار برده می شود که امضاء شود و بعد از آن اسناد و مدارک را اسکن و مدرک می کنیم . برای دانلود گزارش کارآموزی در شرکت حسابداری به ادامه مطلب بروید .

تنظیم اسناد هزینه در گزارش کارآموزی در شرکت حسابداری

یک فرد به عنوان تنخواه گردان (کارپرداز ) مبلغی را به عنوان تنخواه گردان در خواست میکند و از واحدهای مختلف درخواست خرید به کارپرداز اعلام میشود و درخواست کننده ، درخواست خرید پس از امضا رئیس واحد یا بخش آن را به قسمت کارپردازی ارائه میکند و واحد کارپردازی پس از آگاه شدن از تامین اعتبار هزینه مورد نظر از طریق تنخواه گردان اقدام به خرید یا انجام هزینه میکند و در این زمان این دایره بایستی فاکتور قابل قبول فرم دار که دارای صورتحساب ، تاریخ . مهر و امضا فروشنده ، آدرس و کد اقتصادی میباشد  را ارائه کند و دایره کارپردازی پس از جمع آوری فاکتورهای قابل قبول و سند هزینه بر روی درخواست گذاشته و بعد از آن حواله را که به عنوان یک سند محسوب میشود به دایره مدیریت مابلی ارائه میکند . لازم به توضیح است که سند هزینه و حواله بایستی بوسیله امضاء مجاز کامل گردد .

 

نحوه تنظیم اسناد و هزینه به شرح بندهای زیر می باشد :

  1. دارای تاریخ باشد
  2. اسناد هزینه باید به تفکیک منابع بودجه ای و مشخصات طرح و پروژه و برنامه و فصول تنظیم شود
  3. امضاء تنظیم کننده و یا حسابدار و امضاء مسئول قسمت و یا اداره و یا معاونت و امضاء دریافت کننده وجه و یا تنخواه گیرنده و امضاء مقام مجاز با ذکر مشخصات کامل امضاء کننده در ذیل سند هزینه ضروری است .
  4. نوشتن جمع کل عددی و حروفی اسناد هزینه ضروری است.
  5. در هر پرداخت سند هزینه ، برگ حواله همراه با ذکر مشخصات کامل طرح و پروژه یا برنامه و فصول هزینه بر روی حواله و مهر دایره اعتبار ضروری است .
  6. درخواست خرید ، برگ های استعلام ، مجوزه ، فاکتور و رسید انبار یا صورت مجلس تحویل کالا و یا کار برگ ترانزیت کالا و فیشهای واریزی کسورات قانونی مانند مالیات ، بیمه و .. باید ضمیمه سند هزینه مربوط باشد .
  7. شهرستانهای تابعه باید ماهیانه اسناد هزینه قطعی خود را همراه باشد از نامه ای که به تفکیک منابع بودجه ای تهیه شده و وام و درآمدهای وصولی و برگ تنظیم نماینده اسناد هزینه به دایره ممیزی مدیریت امور مالی سازمان تحویل و رسید دریافت نمایند …..

در یک سند هزینه اگر برگ درخواست یا درخواست وجه نداشت به معنی تسویه تنخواه گردان یا پیش پرداخت یا علی الحساب میباشد و در صورت داشتن برگ درخواست وجه در حکم پرداخت قطعی به تنخواه گردان بگیر یا پیمانکار یا شرکت خواهد بود.

در بعضی مواقع که خرید از شهر دیگری انجام میشود وقتی که پیش پرداخت به شهر مذکور ارسال میشود و وقتی که فاکتور اصل ارسال شد ملاک قرار میگیرد .

نحوه چک کشیدن :

ابتدا از طریق سیستم کامپیوتر وارد نرم افزار حسابداری می شویم و از لیست بازشده بر روی شهرداری کلیک می کنیم و با توجه به تاریخ سند ، سال مورد نظر را انتخاب و گزینه صدور چک را انتخاب می کنیم . پنجره های چکهای آماده برای صدور باز می شود . در قسمت فعالیت ، شماره سند را تایپ می کنیم . و سپس از نوار ابزار گزینه جستجو و بعد صدور چک را می زنیم که پنجره ایجاد چک جدید باز می شود در قسمت شماره ، شماره ی چک که بر روی چک نوشته شده است را می نویسیم و با دکمه ی tab از صفحه کلید ، قسمت بعدی را می آوریم و در قسمت تاریخ چک ، تاریخ سند را وارد می کنیم و در قسمت شرح چک ، می نویسیم که چک در وجه چه کسی یا چه فروشگاهی و …. است . چک بابت چه چیزی کشیده می شود .

 

ثبت و صدرو سند حسابداری

فاکتورهای هزینه و فیشها و حواله های پرداختی برای هزینه پس از انجام ممیزی برای امور بانکها ارسال و پس از صدور چک آن و یا رسید هزینه برای ثبت به قمست ثبت صدور سند حسابداری ارسال میشود . در سیستم حسابداری شرکت عمران و توسعه فارس مسئول ثبت اسناد برای ثبت کردن با وارد کردن کدهای حسابهای مربوطه و مشخص کردن نوع رسید هزینه (حواله – چک – فیش ) و با نوشتن شرح مربوطه در قسمت سند حسابدرای و صدرو سند . ثبت حسابها به طور خود کار در سند حسابداری زده مشود و شماره اسناد به طور اتوماتیک زده میشود .

 

‫4 دیدگاه ها

  1. حسین رضایی گفت:

    سلام وقت بخیر،
    برای مقطع کارشناسی مناسبه؟

      1. سلام قابل استفاده برای کاراموزی در مکان های دیگر هم هست؟ یا فقط مناسب آموزشگاهه
        من دوره کاراموزی مقطع کارشناسیمو برا فروشگاه زدم
        میتونم ازین گذارش استفاده کنم یا فقط برای مکان گفته شده مناسبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا