آموزش محاسبه استهلاک به روش مجموع سنوات در اکسل + فایل

آموزش محاسبه استهلاک به روش مجموع سنوات در اکسل + فایل

آموزش محاسبه استهلاک به روش مجموع سنوات در اکسل + فایل

 

در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران در بخش فیلم های اموزش حسابداری برای شما آموزش محاسبه استهلاک به روش مجموع سنوات در اکسل را قرار دادیم که در این پست به صورت کامل آموزش داده شده و فایل اکسل مربوط استهلاک هم ضمیمه شده است که میتوانید آن را هم دانلود و استفاده کنید. برای مشاهده آموزش در ادامه مطلب با ما همراه باشید

 

استهلاک به روش مجموع سنوات

در روش مجموع سنوات برای محاسبه استهلاک ، مبلغ استهلاک پذیر دارایی در کسری که طی عمر مفید هر ساله کاهش می یابد ضرب می شود ، در نتیجه استهلاک هر سال نسبت به سال قبل کاهش می یابد. این روش محاسبه هزینه استهلاک هم یکی از روش های استهلاک می باشد که یادگیری آن برای دانشجویان و حسابداران ضروری است

 

تابع اکسل برای محاسبه هزینه استهلاک به روش مجموع سنوات

برای اینکه هزینه استهلاک را با این روش در اکسل محاسبه کنیم باید از تابع syd  استفاده کنیم و این تابع شامل ۴ بخش اصلی می باشد که در ادامه آنها را باهم بررسی و با آنها اشنا میشویم.

  • بهای تمام شده دارایی (Cost)  آدرس دهی به صورت مرجع مطلق
  • ارزش اسقاط دارایی (Salvage)  آدرس دهی به صورت مرجع مطلق
  • عمر مفید دارایی(Life)  آدرس دهی به صورت مرجع مطلق
  • دوره زمانی مورد نظر (Per)  سالی که میخواهیم محاسبه شود

 

مثال در خصوص محاسبه استهلاک در اکسل به روش مجموع سنوات

مثال : فرض کنید یک شرکت دارایی را به ارزش ۱۰۰.۰۰۰ تومان خرید کرده و ارزش اسقاط آن ۱۰.۰۰۰ تومان می باشد و عمر مفید آن ۵ سال می باشد با استفاده از اکسل هزینه استهلاک سال اول آن را محاسبه کنید. ( جواب در فیلم آموزشی زیر می باشد)

دانلود فیلم آموزشی مورد نظر – کلیک کنید

دانلود فایل اکسل آموزش مربوطه – کلیک کنید

 

اگر قصد یادگیری اکسل در حسابداری را دارید !!!

توجه کنید : این فیلم فقط چند یک دقیقه از ساعت ها آموزش توابع مالی و حسابداری در اکسل می باشد و اگر قصد یادگیری توابع مالی و حسابداری اکسل را دارید، پیشنهاد میکنیم حتما دوره آموزش توابع مالی و حسابداری در اکسل را بررسی کنید و اگر به تازگی و از پایه قصد یادگیری اکسل و اکسل در حسابداری را دارید توصیه میکنیم دوره آموزش اکسل در حسابداری سایت را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا