خانه » حسابداران موفق - بازار کار » آموزش روش های موفقیت » چگونه تمرکز خود را در محیط کار افزایش دهیم ؟

چگونه تمرکز خود را در محیط کار افزایش دهیم ؟

چگونه تمرکز خود را در محیط کار افزایش دهیم ؟

چگونه تمرکز خود را در محیط کار افزایش دهیم ؟

گاهی اوقات به صورت هم زمان روی چند پروژه کار میکنیم و مجبوریم فرایند های کاری مختلفی را در تحت نظر بگیریم . که واقعا تمرکز روی تک تک انها کار دشواری است. در این پست سایت حسابداران ایران سعی داریم نکاتی و موضوعاتی را بیان کنیم که باعث میشود تمرکز بیشتری در محیط و زمان کار داشته باشیم در ادامه این مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید تا نکاتی را را برای بهبود تمرکز در محیط کاری با شما در میان بگذاریم.

 

۱- زمانتان را بخش بندی کنید :

تحقیقات نشان داده که مغز انسان در بازه های زمانی کوتاه بهتر می تواند روی موضوعات مختلف تمرکز کند. پس زمانتان را به بخش های کوچک تر تقسیم کرده و استراحت های کوتاه مثلا پنج دقیقه را بین این بخش ها در نظر بگیرید، سپس در هر بازه زمانی تمرکز خود را روی یک موضوع قرار دهید.

 

۲- بهترین زمان برای کار کردن خود را بیابید :

برخی حسابداران صبح ها انرژی و تمرکز بیشتری برای کار کردن دارند و بعضی شب ها را برای این منظور ترجیح می دهند. گرایشات درونی بدنی تان را بیابید.سعی کنید روال عادی رو پیش بگیرید و تغیر ۳۶۰ درجه در زمان کاری خودتون نداشته باشید. در ا

 

۳- فهرستی از وظایف تان تهیه کنید :

فهرستی از وظایف مختلف خود را روی کاغذ بنویسید تا مغزتان مجبور نباشد همزمان وظایف مهم و کم اهمیت را مورد بررسی قرار داده و پردازش کند. در ضمن با اینکار باعث میشود تا وظایفتان را سریع تر انجام بدهید.

 

۴- اعلان ها را بی صدا کنید:

افرادی که مرتبا از طریق تلفن همراهشان پیامک دریافت می کنند یا از طریق شبکه های اجتماعی مختلفی چون توییتر و اینستاگرام با دوستان خود در تعامل هستند هیچگاه نمی توانند تمرکز خوبی روی کارشان داشته باشند. اگر قرار باشد که هربار با دریافت ایمیل از  دوستان یا همکارانتان هرآنچه انجام می دهید را زمین بگذارید و به آنها پاسخ دهید از انجام اصلی ترین کارهایتان باز می مانید. در نظر داشته باشید که بهبود بهره وری مستلزم تغییر در ذهنیت است. پس از جواب دادن بی درنگ به ایمیل ها، پیام ها، تماس های تلفنی بپرهیزید و تنها امور مهم را در اولویت قرار دهید.یا اینکه توصیه میکنم زمان یک زمان خاص برای حضور در شبکه های اجتماعی و جواب دادن به پیام های که از اهمیت کمتری برخوردارند تعیین کنید

 

۵- از دشوارترین بخش ها شروع کنید

بنابر توصیه کارشنان بهتر است که کارتان را با دشوارترین بخش ها آغاز نمایید و به یاد داشته باشید که اگر موفق به انجام آن نشدید تا ادامه روز هم این امر محقق نمی گردد.اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید حتما کتاب قورباغه ات را قورت بده از برایان ترسی را مطالعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی زیر را جواب بدید *