دانلود رایگان جزوه و کتاب حقوق بازرگانی رشته حسابداری

دانلود جزوه و کتاب حقوق بازرگانی رشته حسابداری

دانلود رایگان جزوه و کتاب حقوق بازرگانی رشته حسابداری

 

حقوق جمع حق بوده و به معنی توانایی، امتیاز و سلطه ای است که قانونگذار به فرد می دهد تا بتواند در اجتماع زندگی کند. حقوق تعاریف زیادی دارد؛ حقوق تأمین کننده و تضمین کننده روابط یا نظم اجتماعی است. هدف از حقوق، استقلال و عدالت است که این هدف باعث آزادی فردی می شود و همچنین باعث احترام گذاری به شخص می شود. در این پست از سایت حسابداری آی آر حسابداران برای شما جزوه و کتاب حقوق بازرگانی رشته حسابداری را آماده کردیم . این جزوه ها توسط اساتید مختلف تهیه و تدریس میشودند. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان جزوه و کتاب حقوق بازرگانی رشته حسابداری در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید .

 

اسناد تجاری در جزوه و کتاب حقوق بازرگانی رشته حسابداری:

اسناد تجاری از وسایل جایگزین پول هستند. در زمان قدیم پول و اسناد تجاری به مفهوم امروزی وجود نداشت و افراد نیازهای خود را از طریق معاوضه برطرف می کردند ولی طرفین معاوضه باید نیازمند کالای دیگری باشند، بنابراین تدریجاً یک کالای واسطه برای آسانتر شدن معاوضه احساس می شد و این کالای واسطه بایستی کم حجم، قابل نگهداری، قابل تقسیم و مصون از فساد باشد، بنابراین فلزاتی که در نزد مردم دارای ارزش بودند بعنوان کالای واسطه مقبولیت یافتند و هنگامی این مقبولیت افزایش می یابد که حکام با ضرب مُهر بر روی فلزات مردم اصالت، جنس و وزن آنها را تائید می کند. خطرات مربوط به حمل و نقل فلزات قیمتی به ویژه در سفرهای طولانی عده ای را به این ابتکار وادار ساخت که سکه های مسافران را گرفته و در مقابل آن رسیدی به مالک ارائه بدهند که او بتواند در مقصد، رسید را به همکار گیرندۀ سکه ها ارائه داده و معادل فلزات تحویلی را باز ستاند. پس از مدتی دریافتند که خود این رسیدها قابل نقل و انتقال هستند، بنابراین گیرندۀ رسید ممکن بود قبل از اینکه به مقصد برسد معادل فلزات را پس بگیرد، بنابراین اینگونه رسیدها زمینۀ اسناد تجاری که شامل چک، برات و سفته بود را بوجود آورد.

 

جزوه درس حقوق بازرگانی برای دانشجویان حسابداری :

جزوه حقوق بازرگانی که برای شما در لینک اول قرار دادیم توسط محمد حسین لشگری تهیه و تنظیم شده و توسط استاد سجاد معظمی گودرزی تدریس میشود . این جزوه به صورت خلاصه کتاب حقوق بازرگانی ارسلان ثابت سعیدی در ۱۰ صحفه تهیه و تنظیم شده است . فایل با کیفیت مطلوبی ارایه شده که میتوانید به رایگان از طریق اولین لینک دانلود آن را دانلود کنید .

 

کتاب حقوق بازرگانی رشته حسابداری :

کتاب حقوق بازرگانی پیشرفته که برای شما قرار دادیم یک کتاب ۴۲ صحفه ای می باشد که توسط آقای ابراهیم عبدالحسینی تهیه و تنظیم شده و توسط استاد فارسی در دانشگاه علمی کاربردی علوم و فنون قزوین تدریس میشود . در این کتاب تمامی سرفصل های درس حقوق و بازرگانی رشته حسابداری به صورت کوتاه ارایه شده است . فایل کتاب حقوق بازرگانی رشته حسابداری را میتوانید از طریق لینک دوم در زیر دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۰.۴۸۰ کیلوبایت – ۶.۵ مگابایت
» رمز فایل : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل PDF می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارAdobe PDF Readerاستفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
کپی برداری از مطالب تنها با اجازه مدیر امکان پذیر می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام لطفا کتاب ارسلان ثابت سعیدی که قابل سرچ باشه را بگدارید.
    با تشکر

  2. حمیدرضاشیخی گفت:

    دانلود نمیشه

      1. سلام
        فایل کتاب مربوط به استاد فارسی هستش
        بیزحمت فایل مربوط به استاد سعیدی رو بگذارید
        ممنون میشیم

  3. حقوق بازرگانی عالی بود

    1. پشتیبانی سایت گفت:

      درود
      لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا