چه مواردی در صورت معاملات فصلی ثبت نمی شوند ؟

 چه مواردی در صورت معاملات فصلی ثبت نمی شود ؟

 چه مواردی در صورت معاملات فصلی ثبت نمی شوند ؟

 

صورت معاملات فصلی گزارشی است که حاوی اطلاعات و اقلام صورت حساب های خرید و فروش کالا و خدمات می باشد و در پایان هر فصل باید تمامی این اطلاعات برای سازمان امور مالیاتی ارسال شود و تهیه وتنظیم صورت معاملات فصلی یکی از مهم ترین وظایف حسابداری می باشد و ما در یک بسته آموزشی ۷ ساعته صفر تا صد صورت معاملات فصلی ویژه بازارکار را آموزش دادیم که توصیه میکنیم اگر نیاز هست حتما در این دوره شرکت کنید. و در این پست از سایت آی آر حسابداران قصد داریم در خصوص مواردی در صورت معاملات فصلی ثبت نمی شوند صحبت کنیم . در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

۱۳ مورد که در صورت معاملات فصلی ثبت نمی شوند ؟

  1. خرید و فروش اوراق بهادار موضوع ماده ۲۴ قانون بازار اوراق بهادار، سهام و سهم الشرکه .
  2.  خرید و فروش حق تقدم سهام یا سهام الشرکه .
  3. سود و کارمزد بانکها و موسسات اعتباری غیر بانکی.
  4. دریافت و پرداخت حق عضویت اعضا مجامع حرفه ای، احزاب و انجمن ها و تشکل های غیر دولتی که دارای مجوز از مراجع ذیربط می باشند.
  5. دریافت و پرداخت هایی که به موجب قانون و مصوبات هیات محترم وزیران توسط دستگاه اجرایی به تشکل های قانونی، نهادهای عمومی غیر دولتی، مجامع حرفه ای، انجمن های صنفی، اتحادیه ها، احزاب، اشخاص حقیق و حقوقی انجام می شود.
  6. دریافت و پرداخت هایی که به موجب قانون و مصوبات هیات محترم وزیران توسط تشکل های قانونی، نهادهای عمومی غیردولتی، مجامع حرفه ای، انجمن های صنفی، اتحادیه ها، احزاب، اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می شود.
  7. کمک ها ، جوائز و هدایای بلاعوض .
  8. مبالغی که تحت عناوین جریمه یا خسارت ، انواع عوارض و مالیات ( به استثثنا مالیات و عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده ) حق ثبت ، حق تمبر ، حقوق گمرکی و موارد مشابه به دستگاههای اجرایی پرداخت می شود .
  9. مال الاجاره های املاک موضوع ماده ۵۳قانون مالیاتهای مستقیم .
  10. براساس دستور العمل های مذکور بنگاههای املاک و دفاتر اسناد رسمی ملزم به ارسال فهرست ثمن معاملات تنظیم شده نبوده و صرفا بابت حق الزحمه دریافتی و هزینه های مرتبط مشمول تکالیف مقرر در دستورالعمل های ماده ۱۶۹مکرر می باشد .
  11. حقوق و دستمزد پرداختی موضوع فصل سوم از باب سوم قانون مالیاتهای مستقیم .
  12. وجوه پرداختی بابت حق نگهداری ( شارژ ) ساختمان و آبونمان های پرداختی .
  13. معاملات نقل و انتقال املاک موضوع ماده ۵۹قانون مالیاتهای مستقیم برای متعاملین .

 

اگر نیاز به یادگیری صورت معاملات دارید ؟

یادگیری صحیح و اصولی صورت معاملات فصلی یکی از نیاز های اساسی دانشجویان و حسابداران برای ورد به بازار کار حسابداری می باشد. به همین خاطر  ما فیلم آموزش صفر تا صد صورت معاملات فصلی را برای شما در سایت قرار دادیم که میتوانید آن را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا