دانلود پاورپوینت بیمه و کلیات برای رشته حسابداری

دانلود پاورپوینت بیمه و کلیات برای رشته حسابداری

دانلود پاورپوینت بیمه و کلیات برای رشته حسابداری

تهیه کننده : راضیه ربیعی، علی توکلی فاطمه پرنون،اسما حشمتی،حدیثه کیماسی،علی اکبر نصر اصفهانی

استاد : خانم دکتر خدیجه ابراهیمی

 

تاریخچه بیمه و کلیات

تاکنون در مورد تاریخ پیدایش بیمه تحقیقات زیادی صورت گرفته است . از مجموع این تحقیقات چنین نتیجه می شود که قدیمی ترین نوع بیمه ، بیمه دریائی است که در اواسط قرون وسطی ( از قرن پنجم تا پانزدهم میلادی ) پا به عرصه وجود نهاده است . سایرانواع بیمه مانند بیمه آتش سوزی ، بیمه حوادث و غیره ، به مراتب جدیدتر بوده و سالها پس از پیدایش بیمه دریائی بوجود آمده است. در واقع می توان گفت اولین بار ، صاحبان کشتی و بازرگانان که مال التجاره خود را ازطریق دریا حمل و نقل می کردند، باتوجه به حوادث و اتفاقات موجود، مانند غرق شدن کشتی ، طوفان یا راه زنی های دریائی و نظایر آن به این فکر افتادند که برای حفظ اموال خود چاره اندیشی کنند و راه هایی برای جبران زیان های ناشی از این مخاطرات بیابند .

 

تعریف بیمه

کمیسیون واژه گذاری انجمن ریسک و بیمه امریکا پس از مطالعه دقیق ،بیمه را چنین تعریف کرده است :بیمه ترکیب خسارت های احتمالی به وسیله انتقال بعضی از ریسک ها به بیمه گران است که قبول می کنند برخی از خسارت ها را جبران یا مزایای نقدی دیگری را برای حادثه اتفاق افتاده پرداخت کنند یا خدماتی که مرتبط با ریسک است را ارائه نمایند.

 

حق بیمه (Premium) :

حق بیمه وجهی است که بیمه گذار به بیمه گر می پردازد تا در مقابل بیمه گر در صورت وقوع حادثه و ایجاد خسارت زیان وارده را جبران کند یا مبلغی به بیمه گذار یا ذینفع قرارداد بپردازد. حق بیمه به ( بهای خطر ) موسوم است.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت بیمه و کلیات برای رشته حسابداری

تصویر اسلاید های پاورپوینت بیمه و کلیات برای رشته حسابداری

بیمه نامه(policy) :

سندی است که برمبنای قانون و مقررات بیمه و با توجه به پیشنهاد بیمه گذار و موافقت بیمه گر تنظیم شده و از طرف بیمه گر در اختیار بیمه گذار قرار میگیرد. در بیمه نامه حدود وظایف و تکالیف و تعهدات طرفین تحت عناوین شرایط عمومی ، شرایط پیوست و شرایط خصوصی تعیین میگردد. ماده سه قانون بیمه در ایران مقرر میدارد امور ذیل باید به طور صریح در بیمه نامه قید شود. ” تاریخ انقضای قرارداد، اسم بیمه گر و بیمه گذار، موضوع بیمه، ابتدا و انتهای بیمه، حادثه و یا عملی که عقد بیمه به مناسبت آن به عمل آمده است . از طریق لینک زیر میتوانید فایل پاورپوینت مربوطه را تهیه و دانلود کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا